آفتاب
افزایش انتقادات به دعوت کنگره از سرکرده منافقین؛

مریم رجوی صلاحیت صحبت درباره داعش را ندارد

مریم رجوی صلاحیت صحبت درباره داعش را ندارد

دعوت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از سرکرده منافقین برای سخنرانی درباره داعش با مخالفت جدی دیگر میهمانان حاضر در نشست مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المانیتور، یکی از شاخه های فرعی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته از «مریم رجوی» سرکرده منافقین، خواست تا برای سخنرانی درباره تکفیری های داعش به کنگره این کشور برود.

اعلام این تصمیم که از سوی سناتور «تد پو» رئیس کمیته فرعی «تروریسم، منع اشاعه و تجارت»، اتخاذ شده است با انتقاد شدید دیگر مدعوین به جلسه استماع کنگره مواجه شد.

به این ترتیب، «رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه از ارائه شهادت همزمان با مریم رجوی امتناع کرد و «دانیل بنجامین» هماهمنگ کننده اسبق امور ضد تروریست در وزارت امور خارجه آمریکا نیز به طور کامل از مشارکت در این جلسه انصراف داد.

لازم به ذکر است که سرکرده منافقین قرار است از طریق یک ویدئوکنفرانس از پاریس در جلسه استماع کمیته مذکور تحت عنوان «داعش: تعریف دشمن» شرکت کند.

فورد تصریح کرد که به کنگره اخطار داده که به شرطی در جلسه حاضر می شود که مریم رجوی بعد از وی و به طور جداگانه اظهارات خود را ایراد کند. فورد حتی صلاحیت وی را برای صحبت درباره داعش مورد تردید قرار داد.

بنجامین هم که در زمان تسلط «هیلاری کلینتون» بر وزارت امور خارجه آمریکا به وی در حذف نام گروه منافقین از فهرست تروریسم کمک کرده بود طی اظهاراتی تصریح کرد: گمان نمی کنم که این گروه صلاحیت صحبت درباره داعش را داشته باشد و حضور وی مانع از بذل توجه کافی به موضوع به این مهمی می شود.

وی در نهایت گفت: اگرچه من به حذف نام مجاهدین خلق از لیست گروه های تروریستی رضایت دادم اما همچنان درباره آنها نگرانی هایی دارم. هیچکس نمی تواند به طور جدی درباره اینکه مجاهدین خلق خون بسیاری از آمریکایی ها را ریخته مجادله کند. مجاهدین خلق علاوه بر کشتار شهروندان و پرسنل نظامی آمریکا، در گرفتن سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۹ نقش داشته و به عنوان یک نیروی مهاجمی برای صدام حسین خدمت کرده اند. این گروه با اعضای خود نیز به طرز ظالمانه و هولناکی رفتار کرده است.

کد N806462

وبگردی