آفتاب

دفاع تمام قد کامرون از اسرائیل،‌ صهیونیست‌ها را هم متحیر کرد

دفاع تمام قد کامرون از اسرائیل،‌ صهیونیست‌ها را هم متحیر کرد

نخست‌وزیر انگلیس در جدیدترین حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی ادعا کرد، اسرائیل هنگامی که تابستان سال گذشته میلادی عملیات خود در غزه را آغاز کرد، حق داشت از خود دفاع کند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با پایگاه «جوییش کرونیکل» مدعی شد: میان گروه‌های غزه که علیه اسرائیل دست به حملات «کورکورانه» می‌زنند و واکنش نیروهای اسرائیل که در تلاشند این مهاجمان را متوقف کنند، تفاوت فاحش و آشکاری وجود دارد!

وی افزود: این مساله لزوم حق اسرائیل برای دفاع از خود را تقویت می‌کند!

کامرون گفت: آنچه من مشاهده کردم حملات صورت گرفته به اسرائیل و ماهیت "کورکورانه" بودن آنها بود! به عنوان نخست‌وزیر خودم را جای مردم اسرائیل می‌گذارم که صلح می‌خواهند اما باید این حملات کورکورانه را نیز تحمل کنند. این امر اهمیت حق اسرائیل برای دفاع از خودش را برای من تقویت می‌کند. من به شدت معتقدم برابری و هم‌سان بودنی که گاهی اوقات مردم نسبت به حملات صورت گرفته مطرح می‌کنند کاملاً اشتباه و ناعادلانه است چراکه اسرائیل تلاش می‌کند همزمان با توقف مهاجمان، از خودش نیز در برابر حملات کورکورانه دفاع کند و تفاوت آشکاری میان اقدامات "دفاعی" اسرائیل و ماهیت حملات کورکورانه‌ای که اسرائیل دریافت می‌کند، وجود دارد. من به عنوان نخست‌وزیر معتقدم اعتراض علنی نسبت به این مساله بسیار مهم است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: در حقیقت ما به خاطر تلفات انسانی که در هر کجای جهان صورت می‌گیرد، متاسف می‌شویم اما همان‌طور که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اشاره کرده، تل‌آویو از سلاح‌هایش برای دفاع از مردمش استفاده می‌کند در حالی که حماس از مردمش برای دفاع از تسلیحاتش استفاده می‌کند و این یک تفاوت مهم محسوب می‌شود!

کامرون در گذشته نیز در حمایت از اسرائیل بسیار رک و صریح بوده است.

به گزارش روزنامه هاآرتص، دیپلمات‌های اسرائیلی در لندن به صورت متفق‌القول موافقند که تاکنون چنین نخست‌وزیر حامی اسرائیلی در انگلیس وجود نداشته و چنین اظهاراتی آنها را نیز متحیر کرده است.

روابط دولت ائتلافی انگلیس با اسرائیل از مرز سیاسی فراتر رفته است. جورج آزبورن، وزیر خزانه‌داری انگلیس تعطیلات کریسمس سال گذشته میلادی را به همراه خانواده‌اش در اسرائیل سپری کرد. این سفر شامل دعوت خصوصی به محل سکونت نتانیاهو نیز بود.

انتهای پیام

کد N806335

وبگردی