آفتاب

وال استریت ژورنال: ایران با اقدام خود، بسته شدن تنگه هرمز را مطرح کرده است

وال استریت ژورنال: ایران با اقدام خود، بسته شدن تنگه هرمز را مطرح کرده است

درپی توقیف یک کشتی تجاری آمریکایی در خلیج فارس که به گفته مقامات کشورمان جنبه سیاسی نداشته است روزنامه ها و رسانه های آمریکایی تحلیل های خاص خود را ادامه می دهند.

به گزارش خبرآنلاین وب سایت روزنامه  وال استریت ژورنال در همین راسته ادعا کرد توقیف این کشتی توسط ایران می تواند در راستای بستن تنگه هرمز باشد. 

براساس این گزارش این روزنامه ابراز نگرانی کرده است که ایران با این اقدام بسته شدن تنگه هرمز را مطرح کرده است. این روزنامه در ادامه مدعی شده است که  این دومین بار در روزهای اخیر است که کشتی های آمریکایی و ایرانی رویاروی یکدیگر قرار می گیرند.

همچنین این رویارویی در حالی صورت می گیرد که تنش ها در منطقه خلیج فارس به دلیل حملات اخیر عربستان سعودی به یمن به شدت افزایش یافته است. آمریکا و ایران در قضیه یمن در مقابل یکدیگر قرار دارند، اما در حالی که آمریکا و ایران از طرف های مخالف هم در یمن حمایت می کنند، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در تلاش است تا یک توافق جنجالی برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران با این کشور منعقد کند.

وال استریت ژورنال همچنین ادعا کرد هفته گدشته چهار قایق گشتی ایرانی تلاش کردند تا مانع یک کشتی باری با پرچم آمریکا در آب های خلیج فارس شوند.

4949

 

کد N806153

وبگردی