آفتاب
فرمانده سپاه استان قم خبر داد:

رزمایش بزرگ فرهنگی رزمی 28گردان بیت المقدس و کوثر بسیج در قم

رزمایش بزرگ فرهنگی رزمی 28گردان بیت المقدس و کوثر بسیج در قم

سردار مهدوی نژاد از برگزاری رزمایش بزرگ بسیجیان گردان‌های بیت المقدس و کوثر بسیج با استعداد بیش از 28 گردان در قم خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم با اشاره به اهمیت آمادگی بسیجیان در مقابله با تهدیدات دشمنان اظهار کرد: رزمایش بزرگ بسیجیان استان قم طی 3 روز توسط گردان‌های کوثر و بیت المقدس در منطقه عمومی قم و در پادگان‌های شهدای 19 دی، شهدای خیبر، زرهی، ستاد سپاه استان قم و اردوگاه غدیر به استعداد 10 گردان بیت المقدس و 4 گردان کوثر برگزار می‌شود.

وی تجدیدمیثاق بسیجیان غیور و فداکار با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و بیعت مجدد با فرمانده معظم کل قوا را از اهداف برگزاری این رزمایش خواند و ابراز کرد: افزایش و حفظ توان و آمادگی رزم گردان‌های بسیج در ماموریت نرم، نیمه سخت و سخت، عمق بخشی داخلی، ایجاد بازدارندگی در برابر هرگونه تهدید و تهاجم از مهمترین اهدافی است که در برگزاری این رزمایش‌ها دنبال می‌شود.

وی با اشاره به این‌که «رزمایش گردان‌های الی‌بیت المقدس در روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت برگزار می‌شود» گفت: این رزمایش با برگزاری صبحگاه فرهنگی رزمی اقتدار بسیجیان و با حضور 28 گردان از بسیجیان گردان‌های بیت المقدس، امام حسین(ع)، امام علی(ع) و کوثر در محل ستاد سپاه استان قم آغاز خواهد شد و آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

سردار مهدوی‌نژاد به تفاوت این رزمایش با رزمایش‌های سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: این رزمایش نسبت به رزمایش های گذشته از لحاظ تنوع ماموریت و نوع، 4 نوع ماموریت و رزمایش مقابله با هلی برن، دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات و مقابله با نا آرامی های اجتماعی، تفاوت اساسی دارد.

وی با اشاره به این‌که «خواهران بسیجی به عنوان گردان های کوثر و برادران بسیج به عنوان گردان های الی بیت المقدس محسوب می‌شوند»، خاطرنشان کرد: این رزمایش برای اولین بار و به شکل میدانی و در سرزمین واقعی، محور تهدید، و بر اساس تهدیدات استان قم طرحریزی شده است.

وی به اقدامات پیش از اجرای رزمایش اشاره داشت و ادامه داد: احصاء تهدیدات استان و ابلاغ نوع رزمایش بر اساس تهدیدات به نواحی مقاومت، تهیه به موقع دستورالعمل‌ها، طرح‌ها و پیوست‌های مربوطه و ارسال به نواحی جهت طرح‌ریزی، نظارت بر تمامی مراحل سه‌گانه فراخوانی و حفظ انسجام گردان‌ها از مهمترین اقداماتی بود که قبل از برگزای رزمایشات پیگیری شده است.

فرمانده سپاه استان قم تهیه جدول زمانبندی اقدامات رزمایش از احصاء تهدید تا جلسه جمع‌بندی، شناسایی زمین و واگذاری زمین به عملیات نواحی مقاومت، تشکیل پاسگاه فرماندهی خاص هر رزمایش را از دیگر اقدامات پیش از رزمایش خواند و افزود: این رزمایش باعث ایجاد بازدارندگی در سطح منطقه و حتی جهان با تحمیل اراده آهنین و پولادین بسیجیان دلاور به دشمنان قسم خورده نظام اسلامی می‌شود.

وی در پایان عمق بخشی داخلی و ارتقاء سطح روحیه سلحشوری در بسیج با نبرد عاشورایی را از دیگر پیامدهای این رزمایش دانست و تصریح کرد: ارتقاء سطح آمادگی و توان رزم بسیج جهت مقابله با هرگونه تهدیدات داخلی و خارجی نیز از دیگر پیامدهایی است که این رزمایش به دنبال دارد.

انتهای پیام

کد N806150

وبگردی