آفتاب
اخبار یمن

آماده‌باش انصارالله یمن در صنعاء/ دولت مستعفی به عدن بازمی‌گردد

آماده‌باش انصارالله یمن در صنعاء/ دولت مستعفی به عدن بازمی‌گردد

در حالی که جنبش انصارالله یمن نیروها و تجهیزات خود را به طور گسترده در خیابان‌های صنعاء مستقر کرده‌، منابع یمنی اعلام کردند که دولت مستعفی یمن آماده است طی چند روز آتی فعالیت خود را از عدن از سر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری سی‌ ان‌ ان، حزب "تجمع یمنی برای اصلاح" در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنبش انصارالله یمن (شیعیان حوثی) ایست‌های بازرسی را در خیابان صنعاء ایجاد و تعداد زیادی خودروهای زرهی و تانک مستقر کرده‌اند تا برای مقابله با نیروهای حامی عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن آماده باشند.

در همین حال راجح بادی، سخنگوی دولت مستعفی یمن نیز اعلام کرد که دولت مستعفی آماده است تا طی روزهای آتی فعالیت خود را از شهر عدن از سر بگیرد.

وی افزود: دولت در شرایط سختی به سر می‌برد برخی از وزرا به خارج از یمن رفته‌اند و با تعیین نخست‌وزیر به سمت معاونت رئیس‌جمهور بار سنگینی بر دوش خالد بحاح قرار گرفته است. اما با این حال طی چند روز آتی تغییرات چشمگیری صورت خواهد گرفت.

همچنین در حالی که اخبار حاکی از وخامت اوضاع معیشتی یمنی‌ها به دلیل کمبود مواد غذایی و از بین رفتن فرآورده‌های نفتی است، وزارت توسعه بین‌المللی انگلیس اعلام کرد که دولت این کشور چهار میلیون پوند انگلیس را برای فراهم‌سازی نیازهای ضروری یمنی‌ها اختصاص داده است.

به گزارش این وزارتخانه کمک مالی مذکور جزو 72 میلیون پوند انگلیسی اختصاصی به یمن طی سال 2015 تا 2016 است و کمک‌های انسانی به یمن شامل فراهم‌سازی کمک‌های پزشکی، آب، غذا و پناهگاه است.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که انصارالله در روند مذاکرات سیاسی در یمن "کارشکنی" می‌کنند و عملیات نظامی عربستان در این کشور مانعی بر سر روند مذاکرات نیست.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: ما همچنان با سازمان ملل و دیگر شرکای بین‌المللی همکاری می‌کنیم و هدف نهایی در یمن مذاکرات برای انتقال سیاسی مسالمت‌آمیز است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که حوثی‌ها به توافقنامه سیاسی برای حل بحران یمن پایبند نبوده‌اند.

انتهای پیام

کد N806115

وبگردی