آفتاب
مسئول واحد تشکیلات جامع اسلامی مهندسین:

وزارت کشور هنوز فعالیت مناسب برای انتخابات انجام نداده است

وزارت کشور هنوز فعالیت مناسب برای انتخابات انجام نداده است

مسئول واحد تشکیلات جامع اسلامی مهندسین معتقد است که وزارت کشور هنوز نتوانسته فضای مناسبی برای احزاب به وجود بیاورد.

احمد نیک‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ فعالیت‌های وزارت کشور برای ایجاد فضای مناسب برای احزاب با توجه به درپیش بودن انتخابات در سال 94 اظهار کرد: وزارت کشور تا چند روز پیش کار خاصی انجام نداده بود و از 2-3 روز پیش استارت خود را برای انتخابات زد و برخی احکام مناصب را صادر کرد، اما هنوز فعالیت مناسبی برای ایجاد فضای مناسب انتخاباتی انجام نشده است.

وی افزود: البته وزارت کشور برای ایجاد تغییرات نیاز به قانون‌گذاری دارد و هنوز برای آیین‌نامه‌ها و قوانین فعالیت خاصی صورت نگرفته است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال 94 گفت: معمولا در سالی که قرار است انتخابات برگزار شود از ابتدای سال فضای کشور به سمت انتخاباتی شدن پیش می‌رود البته در کشور ما معمول است که بعد از پایان انتخابات مجلس کسانی که رای نیاوردند از همان ابتدا برای 4 سال آینده زمینه سازی می‌کنند، اما فعالیت‌های انتخاباتی در سال انتخابات علنی می‌شود و شاهد فضای انتخاباتی هستیم.

وی ادامه داد: انتخابات این دوره مجلس قطعا با دو سه دوره‌ قبلی تفاوت خواهد داشت و یک رقابت جناحی شکل خواهد گرفت. در دوره‌های پیشین فضا برای رقابت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان فراهم نبود و اصولگرایان با هم رقابت کردند، اما این دوره انتخابات مجلس متفاوت خواهد بود.

نیک‌فر همچنین بیان کرد: اصلاح طلبان در حال فعالیت جدی هستند و برنامه‌ریزی کردند تا اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند و به یک لیست واحد برسند. در جناح اصولگرا هم همین روند در پیش است، چون هر دو جناح به این نتیجه رسیدند که یک رقابت جدی در انتخابات مجلس به وجود خواهد آمد.

وی همچنین در مورد نقش دستگاه‌های مختلف برای ایجاد نشاط انتخاباتی گفت: همه دستگاه‌ها از 3 قوه گرفته تا شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌توانند در ایجاد فضای مناسب انتخاباتی موثر باشند. مجمع تشخیص مصلحت در حال رفع برخی نواقص در برگزاری انتخابات است و از طرفی مجلس شورای اسلامی هم به دنبال ایجاد تغییراتی در قانون انتخابات است. مثل افزایش تعداد نمایندگان و یا بحث استانی شدن انتخابات.

مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین در پایان اظهار کرد: از طرفی دولت هم با راهکارهای اجرایی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد تا مردم حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند و خیالشان راحت باشد که رایی که به صندوق می‌اندازند به خوبی حفظ شود. نیروهای نظامی و انتظامی هم بدون دخالت در انتخابات برای ایجاد امنیت تلاش می‌کنند و به طور کلی همه دستگاه‌ها با کمک یکدیگر در ایجاد فضای انتخاباتی مناسب در کشور نقش موثری خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N805979

وبگردی