آفتاب
نماینده پارلمان عراق:

بعثی ها و فداییان صدام هیچگونه جایگاه سیاسی در عراق ندارند

بعثی ها و فداییان صدام هیچگونه جایگاه سیاسی در عراق ندارند

«هشام السهیل» گفت بعثی ها و فداییان صدام جایی در فرايند سیاسی عراق ندارند و باید هرچه سریع تر این افراد به دادگاه هاي قضایی معرفی شوند.

به گزارش مهر، «هشام السهیل» نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق طی سخنرانی خود در پارلمان با تاکید بر اینکه بعثی ها و فداییان دیکتاتور سابق عراق هیچگونه جایگاه سیاسی در کشور ندارند، تاکید کرد که این افراد باید هرچه سریع تر توسط دستگاه قضایی این کشور محاکمه شوند.
«فرید زکریا» تحلیلگر مسائل بین المللي شبکه خبري CNN نیز در برنامه ای تحت عنوان «داعش چگونه جهان را شوکه کرد» گفت: اگر خوب بررسی کنیم، خواهیم دید که عملیات داعش را فرماندهان و ژنرال های ارتش صدام اداره می کنند.
وی در ادامه افزود: شگفت آور آن است كه این افراد، به هیچ وجه اسلام گرا نیستند و حتی حداقل تظاهر به اسلام گرایی نیز نمی کنند. آنها به حزب بعث وابسته اند که حزبی سوسیالیست بوده و این مساله ثابت می کند که آنها بیش از آنکه به خاطر دین به داعش پیوسته باشند، به خاطر دستیابی به قدرت به این گروه پیوسته اند.
«فريد زکریا» همچنين گفت: هم ما آمریکایی ها و هم عرب ها و هم دیگران در منطقه، از این مساله غافل بودند و چنین چیزی را پیش بینی نمی کردند، زیرا تمام توجه ها به شبكه تروريستي القاعده بود.
به گفته وی آمریکایی ها «أبومصعب زرقاوی» رهبر شبكه القاعده در عراق را کشتند، اما از خاکسترش گروهكي به نام داعش بیرون آمد.

 

کد N805810

وبگردی