آفتاب

اتحادیه اروپا برای مبارزه با افراط‌گرایی به مغرب عربی کمک می‌کند

اتحادیه اروپا برای مبارزه با افراط‌گرایی به مغرب عربی کمک می‌کند

اتحادیه اروپا از اجرای برنامه‌ای برای کمک به کشورهای مغرب عربی در راستای مقابله با افراط‌گرایی و جلوگیری از ورود تروریست‌ها از شمال آفریقا و خاورمیانه به این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا اجرای برنامه جدیدی را آغاز کرده که هدف آن کمک به کشورهای مغرب عربی جهت مقابله با افراط‌گرایی است.

قرار است در چارچوب این برنامه اروپا به کشورهای مغرب عربی کمک کند تا از ورود شبه‌نظامیان از شمال آفریقا و خاورمیانه به این منطقه جلوگیری کنند. در این برنامه جدید اتحادیه اروپا 5 میلیون یورو با هدف کمک‌رسانی فنی جهت توسعه توانایی‌های مغرب عربی برای مقابله با شبه‌نظامیان به این کشورها خواهد داد.

همچنین قرار است اتحادیه اروپا 5 میلیون یوروی دیگر را برای مقابله با افراط‌گرایی در منطقه مغرب عربی اختصاص دهد. بخشی از این مبلغ احتمالا در اختیار بازیگران غیردولتی قرار خواهد گرفت که در حوزه‌های فرهنگ،‌ آموزش و رسانه صرف خواهد شد.

در چارچوب این برنامه همچنین پروژه‌هایی با موضوع اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری در نظر گرفته شده است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت که اجرای این برنامه کمک‌رسانی، گامی مهم در راستای تعهد اروپا به همکاری با شرکایش در مبارزه با تهدید مشترک تروریسم است.

مغرب عربی به مجموعه کشورهای آفریقایی مراکش، الجزایر، تونس، لیبی، موریتانی و صحرای غربی اطلاق می‌شود.

انتهای پیام

کد N805782

وبگردی