آفتاب

وزارت دفاع روسیه بزرگترین نمایشگاه نظامی جهان را برگزار می‌کند

وزارت دفاع روسیه بزرگترین نمایشگاه نظامی جهان را برگزار می‌کند

وزارت دفاع روسیه برنامه‌ریزی‌ کرده تا جدیدترین تجهیزات نظامی هریک از شاخه‌های ارتش روسیه را تابستان سال جاری میلادی در بزرگترین نمایشگاه نظامی که تاکنون در جهان برگزار شده، به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه راشاتودی، این نمایشگاه وزارت دفاع روسیه موسوم به نمایشگاه "Army-2015" شامل پنج هزار غرفه در یک زمین 5500 هتکاری است.

در این نمایشگاه 3000 مقاطعه‌کار نظامی جدیدترین محصولات نظامی خود را در معرض دید عموم می‌گذارند. در این نمایشگاه تمامی شاخه‌های حوزه ارتش و امنیت اعم از نیروهای زمینی تا حوزه هوافضا و حتی ربات‌های رزمی و جنگاوری سایبری به نمایش درمی‌آیند.

وزارت دفاع روسیه وعده داده در نمایشگاه "Army-2015" طیف وسیعی از ادوات زرهی رزمی شامل تانک‌هایی که از جدیدترین طراحی موسوم به T-90 برخوردار هستند به علاوه نفربرهای زرهی ، خودروهای رزمی پیاده نظام، خودروهای زرهی، موشک اندازهای متحرک، توپخانه و تجهیزات ضد هوایی را در معرض دید عموم قرار بگذارد. همچنین قرار است در یک اجرای نمایشی، گروهی از پرسنل تانک مهارت‌های خود را به ویژه در زمینه شلیک به اهداف به نمایش بگذارند. در کنار این نمایشگاه یک اجلاس فناوری های نظامی نیز برگزار می‌شود که به تولیدکنندگان تجهیزات نظامی کمک خواهد کرد درک بهتری از ملزومات ارتش به دست آورند.

نیروی دریایی روسیه نیز در این نمایشگاه جدیدترین ادوات خود شامل هواپیماهای مستقر بر کشتی، خودروهای آبی- خاکی، تجهیزات دفاع موشکی مستقر در ساحل و رادارهای جدید را به نمایش می‌گذارد.

همچنین این نیرو نمونه‌های مربوط به تجهیزات آبی شامل زیردریایی‌های کوچک هدایت‌پذیر از راه دور را در یک دریاچه مصنوعی در معرض نمایش می‌گذارد.

همزمان با این نمایشگاه قرار است نیروی هوایی روسیه و نیروی دیگری موسوم به نیروی دفاع هوافضا که دو شاخه مجزا در ارتش این کشور بودند با یکدیگر در قالب نیروی هوافضا ادغام شوند.

بخش مجزایی از این نمایشگاه نیز قرار است به نمایش سلاح‌های به اصطلاح غیرسنتی که برخی از آن‌ها ما را یاد داستان‌های علمی تخیلی می‌اندازند اختصاص یابد. از جمله این سلاح‌ها تسلیحات لیزری و مایکروویو هستند.

این در حالی است که روسیه در روزهای اخیر و در آستانه مراسم روز پیروزی در جنگ جهانی دوم، تصاویری از تانک جدید خود را به نمایش گذاشته است.

تانک آرماتا-تی ۱۴ که توان شلیک موشک‌های هدایت شونده را خواهد داشت در کنار سلاح‌های تولید روسیه در رژه روز ۹ مه در مسکو به نمایش گذاشته خواهند شد.

روسیه درصدد است که تا پنج سال دیگر ۲۳۰۰ تانک آرماتا را جانشین تانک‌های زمان شوروی سابق کند.

وزارت دفاع روسیه تصاویری از تجهیزات جدید نظامی روسیه را منتشر کرده است.

انتهای پیام

کد N805678

وبگردی