آفتاب

ابراز امیدواری افخم درباره فعالیت سازمان ملل در یمن

ابراز امیدواری افخم درباره فعالیت سازمان ملل در یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز امیدواری از این که نماینده جدید دبیر کل سازمان ملل در امور یمن، گام های سازنده ای برای توقف عملیات نظامی علیه مردم یمن بردارد، گفت: جلوگیری از پیچیده تر شدن اوضاع یمن، گام مهمی برای حل بحران این کشور است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مرضیه افخم در خصوص شروع به کار نماینده جدید دبیر کل سازمان ملل در امور یمن ضمن آرزوی موفقیت برای آقای اسماعیل شیخ ولد احمد , اظهار داشت: امیدواریم نماینده جدید دبیر کل، گام های تاثیر گذار و سازنده ای جهت توقف عملیات نظامی علیه یمن و آغاز سریع گفت و گوها میان گروه ها و احزاب این کشور به عمل آورد .

وی با اشاره به این که حمله نظامی به کشور یمن، خطا و سوء محاسبه بزرگی بوده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران عمیقا معتقد است بحران یمن باید از طریق سیاسی و مبتنی بر گفت و گوی یمنی ها با یکدیگر به منظور تشکیل دولت فراگیر حل و فصل شود و جلوگیری از پیچیده تر شدن شرایط، گام بسیار مهم برای کمک به حل بحران کشور یمن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت فعالیت تنگاتنگ برای کمک فوری و رسیدگی به شرایط انسانی در یمن و ارسال کمک های نسان دوستانه، اهتمام نماینده ویژه دبیرکل به این موضوع را نیز خواستار شد.

حدود یک ماه است که عربستان سعودی با همکاری تعدادی از کشورهای منطقه به حملات هوایی به یمن اقدام کرده و ضمن تخریب زیرساخت های این کشور، مردم بی گناه آن را مورد حمله قرار داده است.

 

49261

کد N805608

وبگردی