آفتاب

تأکید وزرای دفاع ایران و سوریه بر مبارزه قاطع و همه جانبه با تروریسم

تأکید وزرای دفاع ایران و سوریه بر مبارزه قاطع و همه جانبه با تروریسم

دور اول مذاکرات وزرای دفاع ایران و سوریه پس از انجام مراسم استقبال رسمی از سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه توسط سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ، در محل وزارت دفاع کشورمان برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار دهقان در این دور از مذاکرات با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه ایران و سوریه و اشتراکات فراوان تاریخی ، دینی و پیوند گسست ناپذیر دو ملت گفت: رابطه ایران و سوریه رابطه ای ممتاز و موفق است که می تواند الگویی نمونه برای سایر کشورهای اسلامی باشد.

وی با اشاره به بحران سوریه، جنگ تحمیلی تکفیری- صهیونیستی علیه ملت سوریه را جنگی نیابتی و راهبرد مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی ذکر کرد و افزود: عمده اهداف این جنگ عبارت است از تأمین امنیت دایمی برای رژیم صهیونیستی ،تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی ، تغییر نقشه خاورمیانه ، مقابله با موج بیداری اسلامی ونهایتاً تسلط کامل برمنطقه.

دهقان حمله نظامی عربستان به یمن و حملات تروریستی در عراق را با راهبرد مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی همسو خواند و گفت: بی ترید طراحان و مجریان این سناریوی شوم با مقاومت ملت های منطقه و انسجام و وحدت دولت های ضد تروریسم به اهداف شومشان نخواهند رسید.

دهقان با تمجید از مقاومت ملت و نیروهای مسلح غیور سوریه که با مجموعه ای از تروریست های مزدور از کشورهای مختلف جهان به مقابله برخواسته اند اظهارداشت: تداوم این مقاومت فروپاشی گروه های تکفیری – تروریستی را در پی خواهد داشت.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه راه حل بحران سوریه صرفاً از طریق مذاکره و گفت‌وگو حل و فصل می شود تصریح کرد: ملت و دولت سوریه با مقاومت کم نظیر خود به زورگویان فهماندند که با صدور تروریست ، تجهیز و حمایت تسلیحاتی از آنان و حمله نظامی نمی توانند ملت های مسلمان منطقه را وادار به تسلیم کنند.

دهقان ، ایجاد ائتلاف های قدرتمند منطقه ای، برای مبارزه با غده های سرطانی تروریسم و خشونت گرایی را امری ضروری دانست و گفت:جمهوری اسلامی ایران برای ریشه کن کردن این غده های سرطانی همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد ایستاد.

وزیر دفاع با توجه به نقش و اهمیت سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت ، حمایت کشورهای اسلامی از این کشور را موجب تقویت امنیت و ثبات در منطقه ذکر کرد.

دهقان روند رو به توسعه روابط دفاعی با سوریه را مطلوب ارزیابی و گسترش و تعمیق آن را مورد تأکید قرار داد.

در ادامه این مذاکره سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه گفت:من حامل سلام های گرم و صمیمانه بشار اسد خدمت مقام معظم رهبری،رئیس جمهور و ملت بزرگ ایران هستم و مراتب تشکر و قدردانی دولت و ملت سوریه را از حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارم.

وی با بیان اینکه روابط ایران و سوریه روابطی راهبردی و همواره در حال گسترش است گفت: همبستگی و انسجام جبهه مقاومت در ایران ،سوریه ،عراق و لبنان طرح ها و نقشه های ضد انسانی دشمنان را با شکست مواجه کرده است.

وزیر دفاع سوریه از ایران اسلامی بعنوان محور و ستون اصلی مقاومت یاد کرد و افزود :اگر نبود حمایت های جمهوری اسلامی ایران ، این پیروزی های بزرگ محقق نمی گردید.

سپهبد فریج تصریح کرد:مردم سوریه هرگز همراهی و حمایت های ملت و دولت ایران را فراموش نخواهند کرد.

وزیر دفاع سوریه در ادامه گفت:جنگی که بیش از 4 سال است بر ملت سوریه تحمیل کرده اند با هدایت مستقیم آمریکا ،رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع منطقه آغاز شده و تداوم دارد و اینکه از سوی آنان اعلام می شود که ما ارتباطی با تروریست ها نداریم دروغی بزرگ و نابخشودنی است.

سپهبد فهد جاسم الفریج گفت :با وجود همه این توطئه ها مردم و نیروهای مسلح سوریه با رهبری بشار اسد و حمایت های جبهه مقاومت ،در برابر دشمنان ایستاده اند و به مقاومت و حملات خود تا محو کامل تروریست ها ادامه خواهند داد.

وزیر دفاع سوریه در پایان اظهار امیدواری کرد :در این سفر زمینه های بیش از پیش همکاری های دفاعی میان دو کشور فراهم گردد.

انتهای پیام

کد N805602

وبگردی