آفتاب
امینی خبر داد:

مجمع خیرین امر به معروف و نهی از منکر تاسیس می‌شود

مجمع خیرین امر به معروف و نهی از منکر تاسیس می‌شود

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر از تاسیس مجمع خیرین امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در نشست مسئولان معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیاء با نمایندگان سازمان تبلیغات، بسیج و ناجا، محمد شیروانی مدیر هیات و مساجد معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیاء مرکز، در خصوص کاربردی نمودن بیانات رهبری در برنامه امسال این معاونت، و فعالیت‌هایی که در ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد و همچنین برنامه‌های ابلاغی معاونت تشکل‌های مردمی در سال 1394 مطالبی بیان کرد.

در این نشست ، سید مهدی امینی معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء گفت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص موضوع امر به معروف و نهی از منکر که در طلیعه نوروز امسال و همچنین در راستای تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر تبیین فرمودند، معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیاء، 21 فعالیت و اقدام را جهت اجرا در برنامه‌های امسال خود گنجانده است.

وی در ادامه با بیان این‌که «سعی می‌کنیم در جهت تحقق این فرمایشات اقدام کنیم» افزود: ناجا، بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط با بیانات مقام معظم رهبری اگر مصداق و روش اجرایی مناسب دارند به ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اعلام کنند و ستاد هم بر دقت اجرای آن تاکید می‌کند.

وی با اشاره به وجود 3 بخش، مدیریت سمن‌ها و احزاب، اصناف و اماکن، هیات و مساجد در معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیاء که فعالیت های مربوطه را مدیریت می‌کنند، اظهار کرد: در پایان امسال اثر بخشی فعالیت‌های اجرا شده در طول سال بررسی می‌شود و در غیر این‌صورت آن فعالیت‌ها از برنامه‌ها حذف خواهد شد.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیاء با برشمردن اقدامات اجرایی مدیریت‌های سه‌گانه تشکل‌های مردمی ، گفت: طراحی و تولید نرم افزار و ارائه آن به ستاد استان‌ها، جمع‌آوری اطلاعات از استان‌ها و ایجاد بانک اطلاعات مرکزی از جمله این اقدامات است.

وی تشکیل کارگروه نشریات سمن‌ها و تشکل‌های مردمی و پیگیری چاپ حداقل یک مطلب درمورد فریضتین در هر شماره را از دیگر اقدامات اجرایی معاونت تشکل‌های مردمی برشمرد و خاطرنشان کرد: شناسایی نشریات تشکل‌های مردمی و مدیر مسئولان آن، برگزاری جلسه کارگروه با آن‌ها، پیگیری درج مطالب در نشریه، انجام خواهد شد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی تشکل‌های مردمی خبر داد و گفت: در این راستا‌، هماهنگی با معاونت فرهنگی ستاد احیاء جهت تدوین متون و جزوات، هماهنگی با سازمان‌های مربوطه جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود و پیگیری چاپ کتب و جزوات از معاونت توسعه منابع و نظارت راهبردی ستاد احیاء صورت می‌گیرد.

امینی در تشریح دیگر اقدامات تشکل‌های مردمی ستاد احیاء، با بیان این‌که «تشکیل شورای هماهنگی تشکل‌های مردمی و حمایت از آن‌ها از نمونه اقدامات این معاونت در سال جاری می‌باشد» تصریح کرد: نمایندگان شورای امر به معروف و نهی از منکر شناسایی و با سازمان‌های متبوع جهت معرفی نماینده شورا مکاتبه می‌شود و در نهایت، مصوبات این شوراها به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: ضوابط حمایت از تشکل‌های مردمی تهیه شده و با معاونت نظامی و قضایی ستاد احیاء هماهنگی صورت گرفته تا دفاتر حمایت از آمران به معروف در استان‌ها راه‌اندازی شود و همچنین از تشکل‌های مردمی، حسب مورد، حمایت قضایی بعمل آمده و کانون‌های فعال، حمایت مادی نیز خواهند شد.

وی در مورد اجرای طرح طلایه داران معروف گفت: اطلاع رسانی به خواص و گروه‌های مرجع، تبلیغات میدانی و فضاسازی، پیگیری برای جذب و سازماندهی هسته‌های مردمی و همچنین هماهنگی با معاونت فرهنگی ستاد احیاء، جهت تهیه متون درسی و برگزاری دوره‌های آموزشی از برنامه‌هایی است که در راستای اجرای طرح طلایه‌داران معروف، اجرایی می شود.

این مقام مسئول در ستاد احیاء کشور در ادامه از برگزاری مراسم نکوداشت تشکل‌های مردمی خبر داد و اظهار کرد: تشکیل کارگروه تشکل‌های مردمی، اخذ اطلاعات تشکل‌های برتر استان‌ها، پیشنهاد تشویق و پاداش برای آن‌ها، ارزیابی عملکردشان و تشویق توسط دبیرکل ستاد احیاء از موارد پیگیری معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیاء است.

وی از تاسیس مجمع خیرین امر به معروف و نهی از منکر نیز خبر داد و گفت: تهیه و پیگیری تصویب اساسنامه خیرین امر به معروف و نهی از منکر و تاسیس مجمع آن از فعالیت‌های دیگر این معاونت در امسال است که شناسایی و دعوت از خیرین داوطلب، آگاهسازی آن‌ها نسبت به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین تعیین موسسین جامعه خیرین از جمله اقدامات در این راستا است.

وی در مورد جذب و آموزش و سازماندهی هسته‌های مردمی تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: دستورالعمل راه‌اندازی هسته‌های مردمی تکمیل و اصلاح شده است و شوراهای حوزه شش‌گانه ستاد مرکز در خصوص جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری هسته‌های مردمی، توجیه شده‌اند و پیگیری و نظارت بر دستورالعمل نیز صورت می‌گیرد.

امینی‌، در مورد اجرای تذکر کتبی نیز گفت: موارد اشاره شده در تذکر لسانی در مورد تذکر کتبی نیز انجام می‌شود و علاوه بر آن ، هماهنگی با وزارت کشور بر اساس تفاهم فیمابین و انتشار برگه‌های تذکر کتبی صورت می‌گیرد.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء، همچنین دیگر اقدامات این معاونت در حوزه فرهنگی را به صورت اجمالی بیان کرد و گفت: تهیه ، چاپ و انتشار محصولات فرهنگی، تبلیغاتی ، شناسایی و تشویق پنج برنامه تفسیر در هریک از مساجد، هیات مذهبی و تشکل‌های دانشجویی از جمله اقدامات فرهگنی ستاد در سال جاری است.

وی، شناسایی و معرفی اشخاص حقیقی فعال در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، شناسایی یک تشکل غیردولتی و مردم نهاد ( کانون فرهنگی، دارالقرآن، کانون مسجد و هیات مذهبی) و همچنین تهیه 10 عنوان جدید کتاب آموزشی فقه و زندگی و برگزاری دوره های آموزشی فقه و زندگی اصناف را از دیگر اقدامات فرهنگی معاونت تشکل‌های مردمی عنوان کرد.

وی در پایان از تجدید چاپ حداقل 10 کتاب احکام و زندگی، برگزاری مسابقه از کتاب فقه و زندگی ویژه اصناف خبر داد و گفت: توان و ظرفیت‌های تشکل‌های غیردولتی شناسایی و تعامل با آن‌ها گسترش می‌یابد و جایگاه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر تقویت می‌شود.

انتهای پیام

کد N805577

وبگردی