آفتاب

اپوزیسیون بنگلادش انتخابات شهرداری را تحریم کرد

اپوزیسیون بنگلادش انتخابات شهرداری را تحریم کرد

اپوزیسیون اصلی بنگلادش در حالی امروز (سه شنبه) سه انتخابات شهرداری‌ را در این کشور به اتهام تقلب گسترده بایکوت کرد که نگرانی‌ها درباره ناآرامی‌های بیشتر در این کشور جنوب شرق آسیا بالا گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، از ژانویه 2014 و زمانی که لیگ عوامی شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش برای بار دوم موفق شد پس از انتخابات خونین پارلمانی که توسط حزب ملی‌گرای بنگلادش بایکوت شد روی کار بیاید این کشور با ناآرامی سیاسی مواجه است.

حزب اپوزیسیون ملی بنگلادش به رهبری خالده ضیاء در سال جاری میلادی و با هدف برکناری شیخ حسینه و برگزاری انتخابات جدید تحت یک دولت موقت بی‌طرف تظاهرات خیابانی برگزار کرده است؛ تظاهراتی که پس از انتخابات سال گذشته میلادی صورت گرفته و به شدت مورد گمانه زنی‌های ناظران بین‌المللی قرار دارد.

انتخابات شهرداری‌ بنگلادش برای دو پست در داکا پایتخت این کشور و یک پست برای شهر چیتاگونگ در حال برگزاری است و در مجموع شش میلیون تن برای این انتخابات واجد شرایط هستند.

انتظار می‌رود که این انتخابات غیر حزبی برگزار شود اما هم حزب حاکم و هم حزب اپوزیسیون از کاندیداها به صورت مستقیم حمایت می‌کنند.

رهبر ارشد حزب اپوزیسیون ملی‌گرای بنگلادش به خبرنگاران گفت: این یک انتخابات محسوب نمی‌شود حزب حاکم با تصرف مراکز رای گیری در این انتخابات به صورت مستقیم تقلب می‌کند. شرکت کنندگان در این رای گیری به سختی به پنج درصد می‌رسد ما برای احیای دموکراسی در این انتخابات شرکت کردیم اما این انتخابات با تقلب مواجه شد.

رهبر حزب حاکم گفت: اپوزیسیون ملی گرای بنگلادش به خاطر شکست احتمالی در این انتخابات از آن خارج شد واین انتخابات را بایکوت کرده است. مردم به صورت صلح آمیز آرای خود را در صندوق‌های رای انداختند.

خالد ضیاء و رهبران حزبش پیشتر تهدید کرده بودند که اگر انتخابات محلی با تقلب مواجه شود دست به انتقام می‌زنند.کاروان رهبر حزب اپوزسیون بنگلادش در جریان کمپین‌های انتخاباتی مورد حمله قرار گرفت.

در جریان خشونت‌های سیاسی در بنگلادش تاکنون بیش از 120 تن کشته و صدها تن دیگر نیز زخمی شدند.

خالده ضیاء که درماه جاری میلادی با دو مورد اختلاس مواجه شده بود توانست با قرار وثیقه آزاد شود اما تمامی اتهامات علیه خود را رد کرده و اعلام کرد که این اتهامات جنبه سیاسی دارد.

انتهای پیام

کد N805527

وبگردی