آفتاب

راه‌اندازی دیتاسنتر سراسری پست در آینده نزدیک

راه‌اندازی دیتاسنتر سراسری پست در آینده نزدیک

وزیر ارتباطات با اعلام خبر راه‌اندازی دیتاسنتر سراسری پست در آینده نزدیک، از الکترونیکی شدن خدمات پستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمود واعظی در همایش سراسری مدیران کل، معاونین ستادی و اجرای شرکت پست با اعلام خبر راه‌اندازی دیتاسنتر سراسری پست در آینده نزدیک گفت: باید به دنبال این باشیم که با روش‌های مختلف فناوری اطلاعات را به خدمت خود درآوریم.

وی گفت: مردم انتظار دارند کارها سریع وهوشمند انجام شوند و بتوانند روند کار خود را پیگیری کنند.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بدهی‌های شرکت پست در ابتدای وزارت خود گفت: در اولین جلسه‌ای که با شرکت پست داشتیم این شرکت 300 میلیارد زیان انباشته داشت که امروز شاهد این هستیم که نه تنها بدهی‌ ندارد، بلکه به سود‌دهی خوبی هم رسیده است.

وی در ادامه با تحلیل از عملکرد مدیران پست گفت: کارهای پست تاکنون قابل توجه بوده است و توانسته 110 ردیف مدیریتی را در رده‌های مختلف در تهران و استان‌ها کم کند و همچنین جای خالی نیروهای بازنشسته خود را به جای استخدام با آموزش نیروی‌های حاضر در شرکت پر کرد.

وزیر ارتباطات با بیان این‌که در دولت فعلی رویکرد به شرکت پست کاملا تغییر کرده است، گفت: ما معتقدیم اگر امسال پست 600 میلیارد تومان سود کرده است می‌تواند این عدد را تا 10 برابر افزایش دهد و این یعنی پست فضای بسیار خوبی برای کار‌کردن دارد.

وی با بیان این‌که اساسنامه شرکت پست اکنون در صف انتظار برای بررسی در صحن علنی مجلس است، گفت: اگر این اساسنامه امسال به تصویب برسد، ما بلافاصله اقدام به صدور پروانه اپراتور دوم پست خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در عرصه پست اگر رقابت وجود نداشته باشد موفق نخواهیم بود، رقبای خودمان را بهترین همکاران خود می‌دانیم و هرچه رقیب قوی‌تر باشد قطعا پیشرفت بیشتری خواهیم داشت.

وزیر ارتباطات با بیان این‌که پست می‌تواند شرکت پیشرو در این وزارتخانه باشد، گفت: پست می‌تواند چهره وزارت ارتباطات را در افکار عمومی دگرگون کند، چرا که مردم بسیاری از خدمات این وزارتخانه را نمی‌بینند، اما با خدمات مختلفی که همکاران ما در پست دارند به شکل روزانه در دوررترین نقاط کشور تا شهرها با مردم در ارتباط هستند.

وی دلیل این ادعای خود را آمار این شرکت در گذشته اعلام کرد و گفت: با نگاهی گذرا به آمار گذشته این شرکت می‌توان دید که مجموع ترافیک در سال 1392، 562 میلیون مرسوله بود که این رقم در سال 1393 به 633 میلیون مرسوله رسیده که این حاکی از رشدی 70 میلیونی است که با 28 درصد افزایش وزن همراه بوده است.

او در ادامه از رشد آمار در دیگر بخش‌ها خبر داد که شامل 34 درصد رشد در پست ویژه، 26 درصد پست پیشتاز و 23 درصد پست سفارشی می‌شود.

وی با اشاره به همکاری نزدیک پست و پست بانک گفت: این دو مجموعه تا زمانی که با هم باشند سود می‌کنند و در صورتی که جدا شوند هر دو دچار ضرر می‌شوند.

انتهای پیام

کد N805434

وبگردی