آفتاب

نشست سه جانبه وزرای خارجه آمریکا، مصر و اردن در نیویورک

نشست سه جانبه وزرای خارجه آمریکا، مصر و اردن در نیویورک

وزرای خارجه مصر، اردن و آمریکا نشستی سه جانبه برای بررسی شرایط کلی خاورمیانه به ویژه تحولات یمن برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه الیوم السابع، نشست سه جانبه سامح شکری وزیر خارجه مصر با جان کری و ناصر جوده، همتایان آمریکایی و اردنی وی در حاشیه کنگره بازنگری در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد

در این نشست سه طرف بر "هماهنگی‌ لازم برای اقدام مشترک درباره مسائل منطقه‌ای و در راس آنها شرایط کلی خاورمیانه در سایه خطر تروریسم، گسترش گروه‌های تروریستی و تلاش‌های ائتلاف ضداعش" تاکید کردند.

بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد: شکری در این نشست سه جانبه با همتایان اردنی و آمریکایی خود درخصوص مساله فلسطین و راه‌های پیشبرد آن در چهارچوب توافق‌های بین‌المللی صورت گرفته و طرح صلح عربی و همچنین آخرین تحولات یمن و راه‌های اجرای قطعنامه اخیر شورای امنیت در این کشور گفت‌وگو کرد.

عبدالعاطی افزود: وزرای خارجه سه کشور در این نشست بحران سوریه و راه‌های دستیابی به راه‌حل سیاسی در چارچوب اجرای تصمیمات کنفرانس ژنو (1) و تحولات عراق راد نیز مورد بررسی قرار دادند.

همچنین وزرای خارجه سه کشور حمایت خود را از تلاش‌های برناردینو لئون، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی برای دستیابی به راه‌حل سیاسی و تشکیل دولت وحدت ملی و مقابله با تروریسم اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N805340

وبگردی