آفتاب
میرگلوبیات:

تسهیلات گرانقیمت به رونق تولید منجر نمی‌شود

تسهیلات گرانقیمت به رونق تولید منجر نمی‌شود

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس به برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: تسهیلات با سود بیش از 30 درصد نمی‌تواند منجر به رونق در تولید شود و باید با پرداخت تسهیلات با سود کم و بازپرداخت طولانی از تولید ملی حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی،"شهلامیرگلوبیات" در مراسم گرامیداشت هفته کاروکارگر در خانه کارگر تشکیلات ساوه افزود: متاسفانه نیروی کار ماهر و متخصص ما هم‌اکنون بیکار است.

وی با بیان اینکه پنج میلیون تحصیل‌کرده جویای کار در کشور وجود دارد، گفت: مراکز آموزش عالی کشور اقدام به تربیت تکنسین ماهر و متخصص در حوزه‌های گوناگون می‌کنند اما یکی از دغدغه‌های اصلی این نیروهای تحصیل کرده و ماهر نبود اشتغال است.

به گفته وی، یک جوان ایرانی پس از فارغ‌التحصیلی امید دارد که وارد بازار کار شود تا نیازهای مادی خود و خانواده را تامین کند اما در بیشتر مواقع با ناامیدی و نبود بازار کار مواجه است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه با بیان اینکه اقتصاد جامعه به تولید وابسته است، افزود: محور تولید، نیروی کار و نیروی انسانی است و نیروی انسانی ماهر به مراتب در کیفیت‌بخشی تولید تاثیرگذار است.

وی به برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و افزود: تسهیلات با سود بیش از 30 درصد نمی‌تواند منجر به رونق در تولید شود و باید با پرداخت تسهیلات با سود کم و بازپرداخت طولانی از تولید ملی حمایت کرد.

وی مفاسد اقتصادی، قوانین دست و پاگیر، نبود سیستم‌های مدیریتی جامع و اعطای تسهیلات گرانقیمت را بخشی از مشکلات جامعه کارگری دانست.

وی با اشاره به اینکه کارخانجات ساوه و زرندیه با برخورداری از 100 هزار بیمه شده تامین اجتماعی و برخورداری از بزرگترین مجموعه صنعتی کشور با 40 درصد ظرفیت کار می‌کنند که ارتقای تولید این واحدها منوط به حمایت همه‌جانبه است.

میرگلوبیات، سوء‌مدیریت در سازمان تامین اجتماعی در گذشته را یکی از مشکلاتی برشمرد که متوجه کارگران شده است و افزود: تامین اجتماعی به بنگاه اقتصادی تبدیل شده است و سوء‌مدیریت شدید و نوسانات مدیریتی گذشته آن را به یک مرکز زیانبار تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: مجلس معتقد است وقتی بخش اعظمی از بودجه تامین اجتماعی توسط بیمه‌شدگان تامین می‌شود باید این سازمان محل امنی برای کارگران شده و شیوه کاری این مجموعه تغییر پیدا کرده و به نوعی اصلاح شود.

به گفته وی، طرح‌هایی مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن مراکز درمانی تامین اجتماعی زیر نظر وزارت بهداشت وجود دارد اما، کمیسیون بهداشت و درمان با این طرح به شدت مخالف است.

میرگلوبیات در ادامه با بیان اینکه ارتقای علمی و دانش هسته‌ای ما موجب اقتدار کشور و نشاندن غربی‌ها پای مذاکره شده است، افزود: برای حفظ اقتدار علمی باید در حوزه صنعت و تولید نیز از خام‌فروشی جلوگیری کرد و با استقرار دستگاه‌های مدرن در واحدهای تولیدی و صنعتی از تولید ملی حمایت کرد.

انتهای پیام

کد N805324

وبگردی