آفتاب

مجازات سخت به جای مرگ برای عامل بمب‌گذاری ماراتن بوستون

مجازات سخت به جای مرگ برای عامل بمب‌گذاری ماراتن بوستون

وکیل مدافع عامل بمب‌گذاری ماراتن بوستون با تاکید بر هیات ژوری مبنی بر اینکه از خون موکلش بگذرند، گفت: موکلم تحت تاثیر برادر بزرگترش که در جریان تعقیب و گریز کشته شد، دست به این اقدام زده بود و من خواهان مجازات سخت به جای مرگ برای او هستم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وکلای مدافع جوهر سارنایف جوان به دنبال این هستند که حکم اعدام وی را به حبس ابد و مجازات سخت بدل کنند. حتی در صحبت‌های اخیر اقدام قربانیان حمله 15 آوریل 2013 در ماراتن بوستون، آنها خواستار حبس ابد سارنایف 21 ساله به جای اعدام وی شده و اعلام کردند که این اقدام باعث می‌شود تا رسانه‌ها دیگر توجهی به وی نداشته باشند و این حبس ابد برای این جوان چچنی بدترین مجازات خواهد بود.

دیوید بروک، وکیل مدافع گفت: هیچ مجازاتی با آن اقدامات وحشتناک که باعث مرگ افراد بیگناه شد، برابری نمی‌کند.

در جریان مرحله ابتدایی دادگاهی سارنایف جوان، دادستان‌ها وی را افراط‌گری دانستند که یکی از بدترین حملات در خاک آمریکا را از 2001 انجام داده چون می‌خواسته آمریکا را به خاطر کمپین‌های نظامی در کشورهای مسلمان تنبیه کند.

اما وکلای مدافع این جوان را فردی می‌دانند که تحت تاثیر برادر بزرگترش تیمورلنگ دست به این بمب‌گذاری زده که سه کشته و 264 زخمی بر جای گذاشت.

درنظرسنجی بوستون گلوب مشخص شد که تنها 19 درصد از ساکنان ماساچوست از ایده اعدام سارنایف جوان حمایت می‌کنند که پایین‌تر از 30 درصد افرادی است که از حکم اعدام برای جرایم خبیث و فجیع حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N805321

وبگردی