آفتاب
هاشمی‌شاهرودی:

سیره عملی بزرگان دین بهترین الگو برای مبلغان دینی است

سیره عملی بزرگان دین بهترین الگو برای مبلغان دینی است

نایب رئیس مجلس خبرگان گفت: سیره عملی بزرگان دین بهترین الگو در ابعاد مختلف برای مبلغان دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در دیدار با نخبگان و مبلغان برتر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، با اشاره به جایگاه تبلیغ و رسانه در دنیا افزود: امروز تبلیغ و رسانه یکی از موضوعات مهم سلطه‌طلبان و استعمارگران بر کشورها است.

وی افزود: غرب از همین طریق توانست بر کشورهای منطقه مسلط شود و افکار خود را بر مردم دنیا به اجرا در بیاورد.

نایب رئیس مجلس خبرگان اظهار کرد: عربستان سعودی یکی از آن کشورهاست که از طریق تبلیغات وسیع و تجهیزات رسانه‌ای غرب، توانست به اهداف خود مانند خادم الحرمین بودن برسد.

وی ادامه داد: رژیم آل سعود با پول‌هایی که از طریق گاز و نفت بدست می‌آورد، برای خادم الحرمین بودن خود در منطقه هزینه می‌کند، ولی مسلم است که رژیم وهابیت، خادم الحرمین نیست، بلکه این حرکت او تنها یک تزویر و دروغ بزرگ برای زیبا نشان دادن چهره زشت خود در منطقه و در دنیای اسلام است.

هاشمی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: رژیمی که به خوش خدمتی برای غرب و صهیونیزم و جلوگیری از نفوذ انقلاب و قدرت فرا منطقه‌ای ایران اسلامی، به برادر کشی و کودک‌کشی دست زده، چگونه می‌تواند خادم الحرمین باشد.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: امروز تبلیغات و رسانه به عنوان مهمترین وسیله استعمارگران است و به خوبی توانسته‌اند از این ابزار برای اجرای اهداف خود استفاده کنند.

وی اظهار کرد: باید بدانیم اگر در گذشته ابزار تبلیغ محدود بود و امکاناتی برای ارتباط با دنیا نبود، ولی امروز به لطف پیشرفت علمی و تکنولوژی، انسان می‌تواند با دنیا ارتباط کلامی و حتی تصویری داشته باشد.

هاشمی‌شاهرودی افزود: مبلغین هم باید از این پیشرفت علمی و تکنولوژی در عرصه تبلیغ به درستی بهره لازم را ببرند تا بتوانند اسلام ناب را با تمام خصوصیات و برتری نسبت به ادیان دیگر جهانیان معرفی کنند.

وی گفت: اسلام ناب محمدی(ص) یک دین جهانی است؛ این دین نیاز به جهانی شدن و جهانی سازی دارد، از این رو این رسالت سنگین برعهده روحانیت است تا با استفاده از ابزارهای تبلیغ، رسانه و شبکه‌های مجازی، اسلام حقیقی را به جهانیان معرفی کنند.

هاشمی‌شاهرودی ادامه داد: مبلغ در کنار این ابزار از نظر محتوایی و تهذیب نفس هم باید الگوی جامعه باشد همانطور که شخصیت‌های بزرگی همچون امام خمینی(ره) این گونه بودند.

نایب رئیس مجلس خبرگان گفت: مبلغ باید در کنار کار محتوایی، زمان شناس، دشمن شناس و هوشیار بوده و معرفت داشته باشد و برای رسیدن به مراتب علمی و اخلاق عملی بزرگان دین را الگوی عملی قرار دهد.

هاشمی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: مبلغ موفق کسی است که آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و سیاسی جامعه و دنیا را بداند و از اتفاقات مهم با خبر باشد و تحلیل درستی از وقایع امروز جهان اسلام داشته باشد.

انتهای پیام

کد N805292

وبگردی