آفتاب

تاکید الهام علی‌اف بر تداوم اصلاحات در جمهوری آذربایجان

تاکید الهام علی‌اف بر تداوم اصلاحات در جمهوری آذربایجان

الهام علی اف با تاکید بر اینکه انتخاب جمهوری آذربایجان، دموکراسی، صلح، چند فرهنگی و همکاری است، گفت: با وجود اینکه درگیری ناگورنو ‌- قره باغ مانعی بر سر توسعه اقتصادی کشور است، ما اقتصادمان را از زمان استقلال توسعه داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ای پی ای، سخنان الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در "سومین مجمع جهانی" مطرح شد که 28 آوریل کار خود را در باکو آغاز کرد. این مجمع از سوی کمیته کار و آوارگان جمهوری آذربایجان و مرکز بین‌المللی نظامی گنجوی برگزار شد.

به گفته الهام علی اف، 30 درصد اقتصاد جمهوری آذربایجان به نفت وابسته است.

وی تاکید کرد: آذربایجان از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند و طی سال‌های اخیر حدود 70 میلیارد دلار در کشور سرمایه‌گذاری شده است و توانسته‌ایم در عرصه رقابت جایگاه سی‌ام جهان را به دست آوریم. ما همچنین فقر را ریشه کن کرده و نرخ بیکاری را به پنج درصد کاهش می‌دهیم و روند اصلاحات ادامه می‌یابد.

رئیس جمهوری آذربایجان افزود: ما تمام تلاشمان را برای تقویت کشور به کار می‌بندیم و بر این باوریم زمانی که یک کشور ضعیف باشد، تحت نفوذ قرار می‌گیرد. آذربایجان از خود در برابر هجمه خارجی دفاع می‌کند و ما امروز مستقل هستیم و از استقلال خود دفاع می‌کنیم. انتخاب ما، دموکراسی، صلح، تکثر فرهنگی و همکاری است.

انتهای پیام

کد N805269

وبگردی