آفتاب
در دیدار وزیران خارجه ایران و ژاپن اعلام شد

ابراز تمایل ایران و ژاپن برای همکاری هسته‌ای

ابراز تمایل ایران و ژاپن برای همکاری هسته‌ای

وزیر امور خارجه کشورمان، عصر دوشنبه و در حاشیه نهمین اجلاس بازنگری ان.پی.تی، با کی شیدا، همتای ژاپنی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، آینده مناسبات دو طرف را روشن دانست و تنوع زمینه‌های همکاری بین تهران و توکیو را قابل توجه خواند.

او با تشریح وضعیت جاری روند مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: حفظ وضعیت نامطمئن و ناپایدار برای ما قابل پذیرش نیست و برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای، آمریکایی‌ها باید اقدامات عملی و اطمینان بخشی را انجام دهند.

وزیر خارجه کشورمان با اعلام آمادگی برای انجام همکاری‌های نزدیک‌تر مربوط به کنفرانس بازنگری معاهده ان.پی.تی با هیات ژاپنی، همکاری دو کشور در زمینه ایمنی هسته‌ای و خلع سلاح هسته‌ای را نیز از جمله فرصت‌های مهم و مورد توجه مسوولان دو کشور دانست.

ظریف در بخش دیگری از این دیدار، با اشاره به تحولات جاری منطقه، ضرورت تلاش همه کشورها برای مقابله با تهدیدات و نگرانی‌های مشترک و هم‌چنین استفاده از راه‌حل‌های سیاسی برای حل و فصل بحران‌های منطقه‌یی را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه ژاپن نیز در این ملاقات با اشاره به هفتادمین سالگرد انفجار بمب اتمی در ژاپن، آمادگی کشورش را برای همکاری مشترک در نهادهای بین‌المللی مربوط به خلع سلاح هسته‌ای و هم‌چنین در حوزه فن‌آوری مسالمت‌آمیز هسته‌ای اعلام کرد.

کی شیدا افزایش گفت‌وگوهای دوجانبه برای تقویت همکاری‌ها در حوزه اقتصادی و بازرگانی را مهم توصیف کرد و انجام مشورت‌های سیاسی در سطوح مختلف مسوولان وزارت خارجه دو کشور را نیز مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

کد N805101

وبگردی