آفتاب

سلیمی: در شناخت تنوع قومیتی نباید افراط و تفریط کرد

سلیمی: در شناخت تنوع قومیتی نباید افراط و تفریط کرد

رییس دانشگاه علامه طباطبایی گفت:‌ ما در شناخت بحث تنوع قومیتی نباید راه افراط و تفریط را در پیش بگیریم.

به گزارش ایسنا، حسین سلیمی در نشست "دولت، ملت و آینده مشترک" که صبح امروز با حضور امیردریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، با اشاره به وجود تنوع قومیتی در ایران، تصریح کرد: برخلاف برخی از کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای آفریقای شمالی که امروز با بحران قومیتی درگیر هستند جمهوری اسلامی ایران با وجود تنوع مذهبی، قومی و قومیتی زیادی که در خود جای داده است با بحرانی روبرو نیست.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: البته نمی‌توان گفت که ما هیچ مساله‌ای در رابطه با قومیت یا تنوع مذهبی در کشورمان نداریم ولی با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی می‌توان این مسائل را حل کرد. از سوی دیگر نباید طوری وانمود کرد که بحث تنوع مذهبی و مسائل قومی در ایران آنقدر بحران زاست که ما را درگیر دغدغه و بحران کرده است.

سلیمی در پایان با اظهار امیدواری از اینکه برگزاری چنین نشست‌های هم‌اندیشی بتواند راهکارهای پژوهشی و اجرایی را در اختیار مسئولان کشور قرار دهد، گفت: امروز که دبیر شورای عالی امنیت در این هم‌اندیشی حضور پیدا کردند این امید را به ما می‌دهد تا سوال‌ها و مسائلی که دانشجویان مطرح می‌کنند بتواند به سمت اجرایی شدن پیش برود و این نشست آغازی برای رابطه بین دانشگاهیان و شورای عالی امنیت ملی باشد.

2929

کد N805022

وبگردی