آفتاب
موافقان اصلاح قانون انتخابات مجلس؛

استعفای اعضای شورای شهر باعث ایجاد فضای برابر در رقابت‌های انتخاباتی می‌شود

استعفای اعضای شورای شهر باعث ایجاد فضای برابر در رقابت‌های انتخاباتی می‌شود

موافقان کلیات طرح مربوط به استعفای اعضای شورای شهر برای ورود به انتخابات مجلس شش ماه قبل از برگزاری انتخابات تاکید دارند هیچ تقابلی با شوراها ندارند و استعفای اعضای شورای شهربرای کاندیداتوری باعث ایجاد فضای برابر و سالم در رقابت‌های انتخاباتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا غلامرضا نوری نماینده بستان آباد به عنوان اولین موافق کلیات طرح الحاق یک جزء به ماده 29 قانون انتخابات مجلس گفت: باید بستری فراهم شود که انتخابات سالم با فرصت‌های برابر و مساوی برای همه داوطلبان و علاقمندان فراهم گردد. مهم در انتخابات وجود فضای سالم است که باید همه برای رسیدن به این فضا تلاش کنیم.

وی گفت: این طرح به دنبال آن است که اعضای شورای شهر برای نامزدی در انتخابات مجلس شش ماه قبل از برگزاری انتخابات از عضویت در شورای شهر و روستا استعفا کند.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: با توجه به اختیارات مهمی که اعضای شورای شهر در حوزه‌های مالی و بودجه ای دارند لازم است که آنها قبل از ورود به انتخابات استعفا دهند تا این اختیارات از آنها سلب شود. همچنین بستر سالمی برای رقابت انتخاباتی فراهم شود.

وی با بیان اینکه این طرح به معنای ایجاد محدودیت برای اعضای شورای شهر نیست گفت که این طرح به دنبال آن است که ظرفیت عادلانه‌ای برای ورود همه کاندیداها در انتخابات فراهم کند.

ابراهیم نکو نماینده رباط کریم به عنوان دومین موافق کلیات طرح گفت: در حال حاضر گروههای مختلف در ذیل ماده 29 قانون انتخابات هستند که این افراد باید شش ماه قبل از ورود به انتخابات استعفا کنند این که شورای شهر در بین این افراد نیست یک عیب محسوب می‌شود و حتی جایگاه شورا را تنزل می‌دهد ما با این طرح جایگاه شورا را ارتقاء داده‌ایم.

وی تاکید کرد که این موضوع به معنای اعمال محدودیت برای اعضای شورای شهر نیست و این اعضا می‌تواند با آسودگی خاطر و بدون وجود هیچگونه اتهامی وارد رقابت‌های انتخاباتی شود.

موسی غضنفرآبادی به عنوان سومین و آخرین موافق کلیات این طرح گفت: شوراها از اهمیت زیادی برخوردار هستند ما نیز کار شوراها را مقدس ، پراهمیت و حساس و راهبردی برای شهر می‌دانیم . آنها با دقت و تلاش کارهایی که باید شهرداری انجام دهد را تصویب می‌کند.

وی با تاکید بر این مجلس تقابلی با شوراها ندارد گفت: در حال حاضر 28 گروه در ذیل ماده 29 قانون انتخابات هستند که باید شش ماه قبل از ورود انتخابات مجلس استعفا دهند. هیچ اشکالی وجود ندارد که اعضای شورای شهر نیز وارد این موضوع شود.

وی در ادامه با طرح چند پرسش گفت: آیا مطمئن هستید اعضای شورای شهر در صورت کاندیداتوری در انتخابات مجلس از بیت‌المال برای تبلیغات هزینه نمی‌کنند؟ آیا تصمیماتی که در این دوره می‌گیرند منسجم خواهد بود و با تبلیغات انتخاباتی تداخل پیدا نمی‌کند؟

وی در پایان گفت:‌ اعضای شورای شهر برای ما محترم هستند. آنها برای خدمت به مردم و حل مشکلات تلاش می‌کنند. قطعا استعفای آنها برای ورود به انتخابات خدشه‌ای به کار مردم وارد نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N804868

وبگردی