آفتاب
یک فعال دانشجویی:‌

انتخابات‌ها نباید اقتصادی شود

انتخابات‌ها نباید اقتصادی شود

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران غرب گفت: ورود پول‌های کثیف با درآمیخته شدن موضوع اقتصاد و سیاست صورت می گیرد و نباید انتخابات‌ها اقتصادی شود.

امیر امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با موضوع پول‌های کثیف معتقد است: به نظر من پول‌های کثیف در انتخابات ما وجود دارد. وزارت کشور باید تلاش‌اش را بکند و این پول‌ها در انتخابات مجلس سال 94 وارد نشود. فکر نمی کنم کسی بتواند منکر وجود باندهای قدرت در کشور شود. آن‌ها با تبلیغات وسیعی که در دوران انتخابات از طریق قدرت و ثروتشان می‌کنند باعث می‌شوند تا فضای مساوی برای حضور همه اقشار مردم در انتخابات از بین برود.

وی ادامه داد: مسلم است که برخورداری از فضای مساوی تبلیغات حق مسلم هر کاندیدایی است. باید برای تبلیغات انتخاباتی سقف هزینه‌ای مشخص شود. باید چارچوب قوانینی برای هزینه‌های دوران کاندیداتوری نمایندگان تعیین شود.

وی همچنین گفت: به جز وزیر کشور مسئولین دیگر نظام نیز باید نگران پول های کثیف باشند. وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی هم باید پاسخگوی این موضوع باشند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: مسئولان نظام نباید در این موضوع جبهه‌گیری سیاسی داشته باشند. انتخابات‌های ما نباید اقتصادی باشد. اقتصاد و سیاست گاهی در زمان انتخابات در تبلیغات کاندیداها نمایان می‌شود. نمایندگان نباید فکر کنند برای پیروزی در انتخابات به یک منبع قدرت و ثروت وصل شده باشند. اگر این مسائل رعایت شود مطمئنا در تمام انتخابات‌ها از جمله انتخابات اتاق بازرگانی، مجلس شورای اسلامی،‌ ریاست‌جمهوری دیگر شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود و ذهنیت اقتصادی بودن انتخابات از بین خواهد رفت.

انتهای پیام

کد N804634

وبگردی