آفتاب

دیدار نماینده بان کی مون با ظریف/ ایران رسماً به ژنو3 دعوت شد

دیدار نماینده بان کی مون با ظریف/ ایران رسماً به ژنو3 دعوت شد

ایرنا نوشت:

استفان دمیستورا نماینده بان کی مون در مذاکرات صلح سوریه در پی دیدار کوتاهی با وزیر خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که در این دیدار رسما از دکتر ظریف برای شرکت در کنفرانس ژنو 3 دعوت کرده و احتمال داد که ایران این دعوت را بپذیرد.

استفان دمیستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در سوریه روز دوشنبه با ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بطور غیر منتظره دیدار و گفت و گو کرد.

وی درپی این دیدار در گفت و گو با ایرنا در خصوص موضوعات مورد بحث با ظریف بدون اشاره به جزئیات آن گفت که حاصل این دیدار سازنده و مثبت بوده و رسما از ایران دعوت کرده است تا در کنفرانس ژنو 3 حضور پیدا کند.

نماینده بان کی مون در پاسخ به این سوال که آیا ظریف این دعوت را پذیرفته است یانه ؛گفت: این سوالی است که باید خود ایشان به آن پاسخ بدهند امابه نظر می رسد که پاسخ به این دعوت مثبت خواهد بود.

دمیستورا هفته گذشته نیز در جمع خبرنگاران با تصریح این که ایران نیرومند ترین و با نفوذ ترین کشور خاورمیانه محسوب می شود بر این مسئله تاکید کرده بود که حضور ایران در این کنفرانس ضروری وکار ساز خواهد بود و وی در نظر دارد رسما از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این کنفرانس دعوت کند.

اخضر ابراهیمی نماینده سابق بان کی مون در گفت و گو های ژنو 2 در ماه مه سال 2014 بدون دستیابی به راه حلی برای بحران سوریه استعفا کرد و دبیر کل سازمان ملل ضمن ابراز تاسف، این استعفا را پذیرفت و استفان دمیستورای سوئدی را به جانشینی او برگزید.

5252

کد N804490

وبگردی