آفتاب

دیدار ظریف با معاون دبیرکل سازمان ملل و وزیران خارجه الجزایر و مصر

دیدار ظریف با معاون دبیرکل سازمان ملل و وزیران خارجه الجزایر و مصر

وزیر خارجه کشورمان صبح روز دوشنبه به وقت محلی با معاون دبیرکل سازمان ملل و وزیران خارجه الجزایر و مصر در حاشیه کنفرانس بازنگری ان پی تی ۲۰۱۵ دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در اجلاس بازنگری معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای به نیویورک سفر کرده است، با یان الیاسون معاون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار درباره تحولات جاری در یمن گفتگو کردند و ضرورت برقراری گفتگوهای بین یمنی را مورد تاکید قرار دادند. وزیر امور خارجه کشورمان اهمیت نقش سازمان ملل در خصوص برقراری گفتگوهای بین یمنی را خاطر نشان ساخت.

همچنین بررسی آخرین وضعیت سوریه از محورهای دیگر این ملاقات بود و طرفین راه حلهای موجود برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران جاری در این کشور را مورد بحث وتبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین أخرین تحولات مذاکرات هسته ای میان ایران و ١+٥ را تبیین کرد و معاون دبیرکل سازمان ملل از روند فعلی مذاکرات هسته ای ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ایسنا،‌ همچنین محمد جواد ظریف در ادامه دیدارهای خود در حاشیه این اجلاس با رامتانه لامامرا (ramtane Lamamra ) وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار درباره آخرین وضعیت بحران در یمن و سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند. طرفین بر اهمیت یافتن راه حل مسالمت آمیز برای حل و فصل بحرانهای جاری در این دو کشور تاکید کردند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در باره کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه سلاحهای هسته ای (ان پی تی) رایزنی کردند و هماهنگی مواضع دو کشور بویژه در خصوص منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای را لازم و ضروری دانستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه این اجلاس با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این ملاقات با اشاره به سابقه خوب همکاریهای ایران و مصر در حوزه های بین المللی، بر لزوم همکاری نزدیک هیاتهای ایران و مصر در این اجلاس جهت اتخاذ مواضع نزدیک به هم و یکسان تاکید کردند.

وزرای امور خارجه ایران ومصر همچنین پیرامون طرح منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای و هچنین کنفرانس جاری بازنگری معاهده عدم اشاعه سلاحهای هسته ای ( ان پی تی) رایزنی کردند .

انتهای پیام

کد N804428

وبگردی