آفتاب

تأکید ابوترابی فرد بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کوچک سازی دولت

تأکید ابوترابی فرد بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کوچک سازی دولت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز کارگر بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کوچک سازی دولت برای ایجاد اشتغال تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت در نطق پیش از دستور خود فرا رسیدن روز کارگر را به کارگرانی که در عرصه تولید و خدمت به ملت ایران و ارتقاء اقتصاد ملی تلاش می‌کنند تبریک گفت.

او ادامه داد: نهاد قانون‌ گذاری یکی از مهمترین و خطیرترین مسئولیت و رسالت خویش را قرار گرفتن در کنار جامعه بزرگ کارگران کشور می‌داند و حمایت از این مجموعه فرهیخته و خدوم را کلیدواژه توسعه اقتصاد ملی و افزایش اقتدار ملی تلقی می‌کند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: استحکام ساخت درونی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته به توجه و اهتمام ویژه به توانمندی‌های داخلی کشور است و این مهم زائیده اعتماد به نفس ایجاد شده در مردم غیور کشور به ویژه جامعه کارگران است که در پرتو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تحقق یافت؛ انقلابی که کارگران، دانشجویان، بازاریان، دانشگاهیان، کارمندان و کشاورزان را در کنار یکدیگر رویاروی نظام سلطه به بزرگترین پیروزی قرن حاضر نائل نمود.

نایب رئیس مجلس تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست نگاه درون‌زا به منشاء قدرت ملی را همواره در دستور کار خود داشته است. در صحنه اقتصاد، تولید و ساخت تجهیزات و مواد مورد نیاز کشور یکی از مصادیق بارز ظهور و بروز قدرت و توان ملی است. کارگران غیور و زحمتکش کشورمان در این زمینه در سخت‌ترین شرایط جنگ و تحریم‌های ظالمانه در صف مقدم جبهه در ارتقاء توان و اقتدار ملی بوده و هستند.

او ادامه داد: نیروی کار در جمهوری اسلامی ایران در سایه سیاست‌های برآمده از رهنمودهای رهبر انقلاب در توسع علم و فناوری تفاوت‌های ماهوی و اساسی با گذشته دارد. بسیاری از جوانان جویای کار ما فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند. این سرمایه انسانی بی‌بدیل خمیرمایه اصلی اقتصاد دانش بنیان که به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی است محسوب می‌شود.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: استفاده از این نیروی کار فعال و مشتاق کار در جهت منافع ملی و تکمیل ساختارهای اجتماعی متناسب با فعالیت‌های اقتصادی بوده که عملاً نیروی عظیمی را در خدمت دولت و نظام به کار خواهد گرفت. راهبرد نظام با الهام از اقتصاد مقاومتی در این مقوله کمک به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان جدید و حمایت جدی از شرکت‌های دانش بنیان موجود است.

به گفته ابوترابی فرد مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که صندوق شکوفایی نوآوری حاصل حمایت از این قانون است و تصویب اعتبارات لازم گام مهمی را در این زمینه برداشته است.

او افزود: سیاست‌های اصولی دولت در حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان صرفاً محدود به ارائه تسهیلات نبوده است. ایجاد معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و مقوله بازارسازی برای شرکت‌های دانش بنیان یکی از مهمترین گام‌ها برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان است.

ادامه دارد...

کد N804421

وبگردی