آفتاب
جان کری:

جهان از هر زمان دیگربه حصول توافق با ایران نزدیکتر است

جهان از هر زمان دیگربه حصول توافق با ایران نزدیکتر است

وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس نیویورک نسبت به پیشرفت و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران اظهار امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای. بی. سی نیوز، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، در روز دوشنبه در حاشیه اجلاس بازنگری عدم اشاعه سلاح های هسته ای گفت: جهان بیش از هر زمان دیگری به حصول توافق جامع هسته ای با ایران نزدیک است اما هنوز تا رسیدن به نتیجه نهایی فاصله زیادی داریم.

در ماه آینده، قرار است چندین قدرت هسته ای بزرگ جهان درباره پیشرفت های حاصل شده در زمینه معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای به بحث و تبادل نظر بنشینند و جالب آنکه رژیم صهیونیستی برای نخستین بار طی ۲۰ سال گذشته در این جلسات شرکت خواهد کرد.

اما به گفته مقامات رسمی، موضوع هسته ای ایران و معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای (NPT) دو مقوله جدا از هم هستند.

در حاشیه نشست روز دو شنبه، کری و «محمد جواد ظریف» وزیر امر خارجه ایران برای نخستین بار از زمان دستیابی به تفاهم لوزان با یکدیگر دیدار داشتند.

قرار است ظریف در روز سه شنبه در اجلاس سخنرانی داشته باشد اما وی در سخنرانی که در روز دوشنبه به نمایندگی از کشورهای در حال توسعه جهان داشت بار دیگربر لزوم خاورمیانه ای عاری از سلا ح های هسته ای تاکید کرد. علاوه بر این، وزیر امر خارجه ایران بار دیگر از رژیم صهیونیستی خواست تا سلاح های هسته ای خود را تحویل بدهد. تل آویو هرگز به طور رسمی اتهام مالکیت سلاح های هسته ای را نپذیرفت.  

کد N804386

وبگردی