آفتاب

مصر آماده اشغال شرق ليبی می شود

مصر آماده اشغال شرق ليبی می شود

يك رسانه صهيونيستي مدعي شد كه مصر در حال آماده كردن ارتش خود برای حمله به شرق ليبی و اشغال اين منطقه از كشور همسايه خود است.

به گزارش خبرگزاري مهر، وب سايت دبكا كه نزديک به محافل امنيتي-نظامي رژيم صهيونيستي است، با انتشار مطلبي مدعي شد كه ارتش مصر در حال آماده شدن براي حمله به شرق ليبي و اشغال اين منطقه است.
به نوشته اين وب سايت صهيونيستي، بهانه مصر براي حمله به شرق ليبي، حضور تروریست های داعش در اين منطقه است. بر این اساس در صورت عملی شدن حمله مذکور، این چهارمين جنگ در خاورميانه بعد از سوريه، عراق و يمن خواهد بود.
اين وب سايت مدعي شده كه ارتش مصر از نيروهاي هوايي و زميني خود در حمله به شرق ليبي استفاده خواهد كرد تا بتواند با اقتدار بر آن مسلط شود.
در بخش ديگري از این مطلب ادعا شده كه «جان برنان» مدير سازمان اطلاعات و امنيت مرکزی ايالات متحده آمريكا (CIA) چند روز پيش سفر محرمانه اي به قاهره داشته و طی آن با مقامات ارشد مصر از جمله «عبدالفتاح السيسي» رئيس جمهور اين كشور ديدار و گفتگو كرده است.
به ادعای اين رسانه صهيونيستي، سفر محرمانه مدير سازمان CIA به قاهره، در رابطه با اين تصميم مصر براي حمله به ليبي بوده است.

 

کد N804337

وبگردی