آفتاب

راز بزرگی که واشنگتن و ریاض از یمنی ها پنهان کرده اند

راز بزرگی که واشنگتن و ریاض از یمنی ها پنهان کرده اند

رسانه های غربی و عربی با اشاره به دلایل حملات سعودی ها و آمریکایی ها به یمن از رازی که در پس این حمله قرار دارد، پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه اسکای نیوز آمریکا فاش کرد: یمن بزرگترین چاه نفتی در دنیا را دارد و آمریکا به عمد این موضوع را پنهان کرده است. بر این اساس این چاه که امتداد چاههای نفتی عربستان و عراق بوده و بزرگترین ذخیره نفتی در دنیا محسوب می شود، می تواند یمن را به کشوری ثروتمند تر از عربستان و ثروتمندترین کشور منطقه تبدیل کند.

روزنامه الدیار لبنان نیز در این باره نوشت: خبرهای تایید نشده ای درباره پیشنهاد سعودی ها به یمنی ها درباره پرداخت سالانه 10 میلیارد دلار در ازای به دست آوردن امتیاز استخراج نفت از یمن به مدت 50 سال مطرح کرده اند که مورد مخالفت واقع شده است.

به نوشته این رسانه لبنانی گویا شرکتهای آمریکایی و فرانسوی نیز پیشنهادهای وسوسه کننده ای عرضه کرده اند اما مشکل اصلی این است که این چاه ها در مناطق الجوف و مآرب هستند مناطقی که سعودی ها و آمریکایی ها با به کارگیری القاعده در صدد تسلط بر آن بوده اند.

به نوشته این رسانه نزاع آینده بر سر نفت یمن است و در این میان واشنگتن و مسکو برای بهره برداری از نفت یمن به رقابت خواهند پرداخت.

کد N804277

وبگردی