آفتاب
مرکل:

لغو تحریم ها علیه روسیه به اجرای کامل توافق مینسک بستگی دارد

لغو تحریم ها علیه روسیه به اجرای کامل توافق مینسک بستگی دارد

صدراعظم آلمان مسأله لغو تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا را به نحوره رفتار این کشور در قبال تعهدات خود در پیمان مینسک منوط دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، صدراعظم آلمان مسأله لغو تحریم های روسیه را به رفتار این کشور در قبال تعهدات خود در پیمان مینسک منوط دانست. آنگلا مرکل امروز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با اوا کوپاچ نخست وزیر لهستان در ورشو گفت: در نشست شورای اروپا در ماه مارس تصمیم روشنی پیرامون اینکه لغو یا ادامه تحریم ها علیه روسیه منوط به اجرای توافقنامه مینسک باشد اتخاذ شد.
وی با اشاره به بررسی این موضوع در ماه ژوئن افزود: آشکار است که تکمیل این روند ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد. نخست وزیر لهستان نیز بر حفظ تحریم های اعمال شده بر ضد روسیه تأکید کرد.

در پی سقوط دولت «ویکتور یانوکوویچ» از اوایل سال گذشته میلادی مناطق شرقی اوکراین به دلیل درخواست برگزاری همه پرسی استقلال از دولت مرکزی این کشور صحنه درگیری های خونین میان جدائی طلبان روس گرا و ارتش شده که در این میان کشورهای غربی روسیه را متهم به حمایت از جدائی طلبان می کنند.

گفتنی است طبق توافق دولت و جدایی طلبان اوکراین در مذاکرات چهارجانبه مینسک در اوخر بهمن ماه سال گذشته دو طرف متعهد شدند ضمن برقراری آتش بس در نوار مرزی درگیری ها، سلاح ها و ادوات سنگین خود را از این منطقه خارج کنند.

کد N804270

وبگردی