آفتاب

پوتین شرکای ظاهری روسیه را به تلاش برای سقوط این کشور متهم کرد

پوتین شرکای ظاهری روسیه را به تلاش برای سقوط این کشور متهم کرد

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به تحریم های غرب، برخی از به اصطلاح شرکای این کشور را به تلاش برای فرپاشی روسیه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پوتین برخی از «شبه شرکای» این کشور را به تلاش برای فرپاشی روسیه متهم کرد. ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه این اقدام را با قطع امکان دسترسی بانک های روسیه از نظام مالی جهانی به ویژه در دوران کنونی کاهش قیمت نفت قلمداد نمود.

پوتین که در سن‌پترزبورگ سخن می گفت در ادامه با اشاره به تحریم های اعمالی غرب گفت: این تحریم ها با هدف عمیق تر کردن بحران در روسیه و به بهانه سیاست های کشورش درقبال اوکراین ایجاد شد، اما روسیه در عمل نشان داد که به آسانی می تواند بر آنها غلبه نماید.

وی در ادامه افزود: کاهش قیمت نفت از ۱۰۰ به ۵۰ دلار در هر بشکه موجب شد تا ۱۶۰ میلیارد از ۵۰۰ میلیارد درآمد حاصله از چرخه اقتصادی روسیه خارج شود که عدد قابل توجهی به حساب می آید. شرکای ظاهری ما نیز به صورت همزمان دسترسی بانک های روسیه برای افزایش سرمایه خود در بازارهای اروپایی را محدود کردند.

او بدون اشاره صریح به کشوری خاص به نمایندگان گفت: برخی ها به فکر سقوط روسیه بودند، اما هیچ شکستی حاصل نشد و اقتصاد این کشور توانست موانع مصنوعی ایجاد شده را با موفقیت پشت سر بگذارد.

طی یک سال گذشته، آمریکا و اتحادیه اروپا با ادعای تلاش روسیه به دامن زدن بر بحران اوکراین تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کردند. این در حالی است که مسکو همواره اتهام کشورهای غربی علیه خود را رد کرده و هرگونه دخالت در درگیری های شرق اوکراین را انکار می کند.

کد N804265

وبگردی