آفتاب
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

شرافت وکلا وثیقه کارشان است/امنیت زنان باعث توانمندی آنها می شود

شرافت وکلا وثیقه کارشان است/امنیت زنان باعث توانمندی آنها می شود

کرج- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: قرائت سوگندنامه امروز کارآموزان، برای شروع کار وکالت، نوعی وثیقه گذاشتن شرافتشان است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهین دخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده پیش از ظهر امروز در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت استان البرز ضمن تبریک ایام و ولادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: ذکر سوگندنامه وکلا آغاز یک فعالیت بزرگ و تعهد و سند کار آینده است تا مدافع حق باشند.

وی در خصوص اهمیت عدل و عدالت در کار وکلا گفت: عدل یک واژه و میدان بزرگ سهل و ممتنع است که باید سرلوحه همه کارهای وکلا قرار بگیرد.

مولاوردی در ادامه وکالت را یک شغل عنوان نکرد و افزود: وکالت یک هنر از نوعی متفاوت است. توجه به قوانین همیشه و در همه امور وکالت از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

وکلا باید مستقل شوند تا برای شهرت و نان تلاش نکنند

این مسئول در خصوص لازمه های موفقیت در این کار وسایلی همچون مطالعه، مرور و اشراف بر اندیشه های حقوقی را مهم خواند.

وی تصریح کرد: وکلا باید مستقل شوند تا برای شهرت و نان تلاش نکنند و صرفا در مسیر ادای حق موکل خود گام بردارند.

مولاوردی در ادامه این مراسم به عنوان یکی از اعضای هیات دولت تاکید کرد: بنده از همین جا برای انتقاد، کمک و همچنین بیان راهکارها در راستای کامل شدن حقوق شهری و اجتماعی مردم اعلام آمادگی می کنم که نیازمند کمک و یاری تک تک شما هستیم.

برای حقوق از دست رفته زنان در جامعه راهکار ارائه کنید

وی افزود: در باب حقوق زنان و خانواده درخواست مساعدت و کمک از شما داریم چرا که شما با مردم ارتباط بیشتری دارید و خلاء ها را می بینید. برای حقوق از دست رفته زنان در جامعه راهکار ارائه کنید.

مولاوردی در ادامه گفت: با پیشنهاد رییس جمهور لایحه ای علیه خشونت و افراطی گری در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسیده است به همین منظور می توانیم برای مقابله با خشونتی که در منطقه به نام دین رخ می دهد مقابله کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان گفت: در این زمینه برنامه های مدونی داریم و در همه اجلاس های بین المللی و منطقه ای این برنامه را مطرح می کنیم چرا که امنیت زنان باعث توانمندی آنها می شود.

کد N804070

وبگردی