آفتاب

لاله‌های گچسر برای میزبانی ما آماده شدند

لاله‌های گچسر برای میزبانی ما آماده شدند

همزمان با آغاز هفدهمین جشنواره ملی لاله‌ها، دامنه‌های البرز جنوبی از امروز(دوشنبه) به مدت 13 روز میزبان تماشاگران گل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، دامنه‌های البرز جنوبی خاستگاه بسیاری از گونه‌های گیاهی و از جمله گل لاله است. از دیر باز تاکنون ایرانیان این گل را به خاطر ایرانی بودن، راست قامتی و زیبایی منحصر به فردش در فرهنگ غنی خود به عنوان سمبل و نشانه پذیرفتند و در کنار سفره هفت سین عید نوروز به عنوان تبرکی از بهار، طراوت و نومیدی مورد استفاده قرار می‌دهند.

به منظور آشنایی بیشتر مردم با چگونگی تکثیر و تولید گل لاله در ایران شرکت مهد لاله‌ها اولین باغ لاله را در سال 1360 در منطقه گچسر بنا نهاد و در حال حاضر در این باغ بالغ به 600 هزار پیاز لاله با 32 واریته مختلف تولید و تکثیر می‌شود.

زمان بازدید از این باغ و جشنواره گل لاله، معمولا اوایل و اواسط اردیبهشت ماه است که البته سرما یا گرمای زودرس در شروع و اتمام دوره آن تاثیر می‌گذارد.

آنطور که جواد غلامی، مدیر باغ لاله‌های البرز می‌گوید بازدید از این باغ رایگان بوده و محدودیت خاصی از نظر رسیدن به مقصد ندارد، بازدیدکنندگان می‌توانند از زیبایی‌های این باغ که در محیطی در دسترس قرار دارد، لذت ببرند.

وی تشویق مردم به مشارکت در توسعه فضاهای سبز و گسترش جلوه‌های زیبا و پیشگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: در جشنواره 13 روزه باغ لاله‌ها، قشرهای مختلف مردم برای دیدن این مجموعه زیبا دعوت شده‌اند.

این مقام مسئول در پایان زمان بازدید از باغ لاله‌ها را همه روزه از ساعت هشت صبح الی 20 اعلام کرد و گفت: البته بازدید در روزهای جمعه از هشت صبح تا ساعت 14 خواهد بود.

انتهای پیام

کد N803955

وبگردی