آفتاب

بازداشت 3 مظنون در ارتباط با پرونده حمله ناکام علیه کلیسایی در پاریس

بازداشت 3 مظنون در ارتباط با پرونده حمله ناکام علیه کلیسایی در پاریس

مقامات فرانسوی اعلام کردند، سه تن را طی تحقیقاتی درباره توطئه‌چینی برای حمله به یک کلیسا در نزدیکی پاریس بازداشت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سه تن مظنون به ارتباط با "سید احمد قلم"، طراح حمله ناکام به کلیسایی در پاریس هستند.

در همین حال مقامات امنیتی فرانسه می‌گویند قلم، دانشجوی الجزایری کامپیوتر، حمله‌ای را علیه کلیسایی در شمال پاریس طرح‌ریزی کرده و مظنون به قتل یک زن در نزدیکی این منطقه نیز هست. قلم هفته گذشته ظاهراً پس از شلیک تصادفی به خودش بازداشت شد.

وی در حال حاضر به جرایمی شامل معاونت در قتل متهم است.

در همین حال شب گذشته (یکشنبه) یکی از مقامات امنیتی فرانسه اعلام کرد، سه مظنون دیگر در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند: یک مرد که دی‌ان‌ای او در اتاق قلم پیدا شده، دیگری که دی‌ان‌ای‌اش در شانه مویی در خانه قلم کشف شده و نفر سوم نیز فردی است که احتمالاً حمایت‌هایی از این افراد داشته است.

همزمان دفتر دادستانی پاریس تایید کرد که مظنونین در بازداشت به سر می‌برند اما این نهاد از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. هنوز مشخص نیست که آیا این سه تن نیز در توطئه مذکور دست داشته‌اند یا خیر.

پیش از این طی تفتیش منزل قلم سه کلاشنیکف، چندین تلفن و کامپیوتر کشف شد؛ وسایلی که به نوعی ثابت کردند قلم با فردی که احتمالاً در سوریه مستقر است ارتباط دارد. با این حال تاکنون هیچ مدرک متقن برای اثبات رابطه مستقیم وی با گروه‌های تروریستی وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N803935

وبگردی