آفتاب

بدهکارترین محکوم غیرعمد لرستان آزاد شد

بدهکارترین محکوم غیرعمد لرستان آزاد شد

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان لرستان از آزادی بدهکارترین مددجوی تحت حمایت این نهاد مردمی با مبلغی معادل 9 میلیارد ریال دیه خبر داد.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان لرستان از آزادی بدهکارترین مددجوی تحت حمایت این نهاد مردمی با مبلغی معادل 9 میلیارد ریال دیه خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارمندی با 22 سال خدمت دولتی به سبب انفجار لوله گاز منزل مسکونی‌ و در ادامه بدنبال آن تخریب دیوار و فوت همسایگانش نزدیک به 900 میلیون تومان بدهکار دیه بود که در آستانه میلاد امیرمومنان علی علیه‌السلام با همت نیکوکاران نیک اندیش این استان پس از تحمل نزدیک به یک‌سال حبس از زندان آزاد شد.

مهندس «م الف» با مدرک تحصیلی فوق لیسانس برق پنج سال قبل در حین بازگشت از مسافرت توسط همسایگان متوجه می‌شود که انفجار بزرگی در منزلش صورت گرفته و وقتی با عجله خودش را به محل حادثه می‌رساند متوجه سرایت آتش خانه‌اش به تمامی خانه‌های آپارتمان کوچک محل سکونتشان می‌شود.

پس از برچیده شدن ازدحام جمعیت و رفتن جرثقیل و آمبولانس‌ها خبر فوت 8 نفر از همسایگان و جراحت شدید 2 نفر دیگر، مددجوی مذکور را بدلیل اینکه نشست گاز از جانب خانه او اعلام می‌شود بطور ناخواسته روانه زندان می‌کند.

با عنایت به اینکه ماجرای تلخ این آتش سوزی که دقیقا در اولین روز ماه رجب اتفاق افتاده بود، نامبرده با وجود توفیق در دریافت مبلغی معادل 140 میلیون تومان از سوی شرکت بیمه اما به سبب تغلیظ دیه و وسعت تخریب حاصله و دیات متحمل شده همچنان در حبس باقی می‌ماند.

وی که در این حادثه خودروی تازه خریداری کرده خود را به دلیل فرود آمدن آوار در پارکینگ نیز از دست داده در ادامه با وجودی که تنها تمام دارایی خودش را به منظور رهایی از حبس با قیمتی نازل به فروش می‌رساند اما باز تا تامین این مبالغ که حتی 5 درصد مبلغ کل بدهی او را نیز کفاف نبوده در زندان به سر می‌برد.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان لرستان با تقدیر از مساعدت مردمی در جهت استخلاص این مددجو اظهار کرد: با دعوت از خیرین و اطلاع رسانی کامل از وضعیت موجود موفق به جمع آوری کمک 300 میلیون تومانی از سوی مردم نوع دوست این استان شدیم.

توکل شاکرمی، ادامه داد: با انجام تحقیقات مجموعه ستاد دیه شاهد بودیم حضور چندین ماهه این شخص در زندان نه تنها گره‌ای از مشکلات شکات و گرفتاری اولیاءدم را باز نکرده بود، بلکه آسیب‌های بیشتری هم برای جمع خسارت دیدگان و هم خانواده آنها تحمیل کرده بود که به همین منظور با وجود مبلغ سنگین این بدهی، این نهاد مردمی با برگزاری جلسات متعدد با شکات موفق به اخذ گذشت 150 میلیون تومانی گردید.

وی عواقب ناشی از این حادثه را برای شخص زندانی و خانواده تحصیل کرده او همطراز مصائب تمامی خانواده‌هایی که عزیزی از دست داده بودند، دانست و گفت: در نهایت این شخص با دریافت تسهیلات بانکی ستاد دیه باقیمانده بدهی خودش را که معادل 150 میلیون تومان بود به خانواده‌های طلبکاران پرداخت کرد و در آستانه روز پدر به نزد خانواده چشم انتظارش بازگشت.

انتهای پیام

کد N803690

وبگردی