آفتاب

نعیم قاسم: یمن، شکست طرح آمریکایی-صهیونیستی در منطقه را آشکار کرد

نعیم قاسم: یمن، شکست طرح آمریکایی-صهیونیستی در منطقه را آشکار کرد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تاکید بر اینکه عربستان نمی‌تواند اراده مردم یمن را در هم بشکند، گفت: آنچه در یمن رخ داده است شکست طرح آمریکایی-صهیونیستی را در منطقه آشکار کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی تصریح کرد: کسانی که به حمایت ایران از حزب‌الله اعتراض می‌کنند از حمایت آمریکا از اسرائیل سخن نمی‌گویند. مسلح کردن مردم یمن ممنوع است اما تجاوز و حمله جنگنده‌های عربستانی و همپیمانان آن جایز است! آیا این جنایت است اگر برخی از مردم مظلوم یمن حمایت کنند؟!

وی افزود: باید به این افراد بگوییم زمانی که با ایران باشیم پیروز می‌شویم و این مایه افتخار است و اگر این افراد در کنار عربستان در تجاوزش هستند پس باید شاهد ویرانی خانه‌ها و کشتار کودکان و زنان باشند.

نعیم قاسم خاطرنشان کرد: جهان دید که چگونه عربستان به یمن تجاوز کرد. به این دلیل که طرفی که خود را شکست خورده می‌داند و همه چیز خود را از دست داده است دست به چنین کاری می‌زند، در واقع عربستان خود را شکست خورده یافت، برای همین در یمن مداخله کرد.

وی خاطرنشان کرد: عربستان می‌تواند بر حجم ویرانی در یمن مثل اقدام اسرائیل در غزه بیفزاید اما هرگز نمی‌تواند اراده مردم یمن را در هم بشکند. تایید تجاوز عربستان به یمن از سوی برخی طرف‌ها و کشورها لکه ننگی بر پیشانی آن‌هاست. مسئولان عربستانی در واقع نمی‌خواهند القاعده در کشورشان باشد بلکه خواهان این هستند تا القاعده در کشورهای دیگر حضور یابد تا بتوانند از این گروه استفاده کنند.

قاسم خاطرنشان کرد: آنچه در یمن رخ داده شکست طرح آمریکایی صهیونیستی در منطقه است. این ائتلاف با شکست‌های زیادی در منطقه مواجه شده، با این حال ما با مردم یمن هستیم.

وی درخصوص اوضاع داخلی و در واکنش به مانع تراشی بر سر برگزاری جلسات پارلمان به بهانه انتخاب رئیس جمهور لبنان گفت: اگر مانع تراشی بر سر برگزاری جلسات پارلمانی به انتخاب رئیس جمهور می‌انجامید ما اولین کسانی بودیم که دست به چنین اقدامی می‌زدیم اما این اقدام تنها موجب ایجاد اختلال بیشتر در نهادها می‌شود.

قاسم افزود: ما همچنین باید بگوییم که عربستان باید با مساله انتخاب رئیس جمهور لبنان کاری نداشته باشد، در این صورت ما می‌توانیم رئیس جمهور انتخاب کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه هیچ جایی برای تروریسم تکفیری در لبنان نیست، گفت: ما در کنار ارتش برای مقابله با تروریسم و حفظ جان لبنان از خطرات خواهیم ماند.

قاسم خاطرنشان کرد: دلیل خشم مستکبران از حزب‌الله صداقت و اخلاص این حزب است اما با این حال حزب‌الله پیروز خواهد بود.

انتهای پیام

کد N803637

وبگردی