آفتاب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

16 درصد مردم همدان دو برابر الگو آب مصرف می‌کنند

16 درصد مردم همدان دو برابر الگو آب مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: 16 درصد مردم استان دو برابر الگوی مصرف، آب مصرف می‌کنند.

سیدهادی حسینی بیدار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با بیان اینکه 385 هزار مشترک در استان همدان از آب برخوردارند، اظهار کرد: خوشبختانه اکثر مردم استان همدان در مصرف آب عملکرد خوبی دارند به‌طوری‌که 79 درصد آنها الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند، 16 درصد دو برابر الگو و پنج درصد از مشترکان استان بیش از دو برابر الگوی مصرف از آب استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با کاهش بارندگی‌ها الگوی مصرف آب نیز باید کاهش پیدا کند، میانگین بارش در کشور را 250 میلیمتر اعلام و اظهار کرد: میانگین بارش در همدان 167 میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته 43 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با تاکید بر کاهش الگوی مصرف، یادآور شد: استفاده از کالاهای کم مصرف در سردوش‌ها و شیرآلات، کاهش زمان استحمام به کمتر از چهار دقیقه، استفاده از آب کمتر در زمان شستن ظروف و سبزیجات می‌تواند به ذخیره آب کمک کند.

وی با بیان اینکه 16 حلقه چاه جدید در استان همدان حفر شده است، اظهار کرد: با حفر این چاه‌ها 300 لیتر در ثانیه آب در تمام شهرستان‌ها تامین می‌شود.

حسینی بیدار تصریح کرد: تا کنون 20 میلیارد تومان اعتبار در بخش آب در استان همدان هزینه شده که تمامی اقدامات شرکت آب و فاضلاب به صورت تعهدی بوده است.

انتهای پیام

کد N803636

وبگردی