آفتاب

بازداشت معدنچیان معترض در اوکراین

بازداشت معدنچیان معترض در اوکراین

وزیر کشور اوکراین اعلام کرد: شماری از معدنچیان معترض که از هفته گذشته اعتراضات خود را در کی‌یف آغاز کرده بودند، بازداشت شدند. وی شمار بازداشتی‌ها را اعلام نکرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "آرسن آواکوف"، وزیر کشور اوکراین در مصاحبه‌ای اعلام کرد: ما علیه معدنچیان معترض پرونده کیفری گشوده‌ایم و شماری بازداشت شده‌اند. افراد بازداشتی کسانی هستند که مخل نظم عمومی بودند و در مقابل دستورات پلیس نافرمانی کردند.

به گفته وزیر کشور اوکراین، نیمی از معدنچیان معترض کسانی بودند که از سوی عده‌ای برای تظاهرات اجیر شده بودند. هفته گذشته معدنچیان ذغال سنگ اوکراین چندین تجمع اعتراضی در کی‌یف پایتخت اوکراین برگزار کردند و گفتند که اعتراضاتشان به دلیل حقوق‌های معوقه است و استعفای وزیر معدن و انرژی کشورشان را خواستار شدند.

پیش از این پترو پوروشنکو،‌ رئیس جمهوری اوکراین گفته بود که برخی از اعتراضات معدنچیان در راستای منافع خود سوءاستفاده می‌کنند و مقام‌های کی‌یف نباید اجازه چنین کاری را بدهند. با این حال رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرد که معدنچیان حق دارند تا آزادانه اعتراض کنند.

انتهای پیام

کد N803508

وبگردی