آفتاب

اضافه شدن «جرج بوش» به صف مخالفان لغو تحریم های ایران

اضافه شدن «جرج بوش» به صف مخالفان لغو تحریم های ایران

«جرج بوش» که در سال های پایان دوران ریاست جمهوری خود به دلیل اتخاذ سیاست های نادرست از سوی رسانه ها و مقامات ایالات متحده به اردک لنگ معروف شده بود در اظهاراتی با لغو تحریم های ایران مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیویورک تایمز در این رابطه می نویسد: جرج بوش در اظهاراتی نادر درباره مخالفت با لغو تحریم های ایران سخن گفت. 

رئیس جمهور سابق آمریکا در دیدار با تعدادی از حامیان مالی یهودی عنوان داشته که مخالف لغو تحریم های ایران است و آمریکا باید نشان دهد که می تواند تا آخر پای وعده هایش بایستد. 

بر اساس این گزارش هر چند بوش در اظهارات خود عنوان داشت که قصد انتقاد از «باراک اوباما» رئیس جمهور فعلی آمریکا را ندارد اما با این حال وی سخنانی را به زبان آورد که از دید مخاطبان انتقاد از اوباما بود. 

بوش در مورد دستیابی اوباما به توافق هسته ای با ایران ابراز شک و تردید کرد و گفت: آیا این عاقلانه است که تحریم های وضع شده علیه تهران لغو شود درحالی که به نظر می رسد تحریم ها موثر بوده و جمهوری اسلامی در حال کوتاه آمدن است. در صورت انجام چنین کاری (لغو تحریم ها) ایالات متحده اهرم فشار خود در برابر ایران را از دست خواهد داد.

بوش در ادامه اظهارات خود درباره مسائلی همچون هیلاری کلینتون، ولادیمیر پوتین، احساس خوشایندی که از تولد نوه اش دارد و همچنین مسیر دشوار برادرش «جب بوش» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا سخن گفت.

کد N803507

وبگردی