آفتاب
قائم مقام سازمان امور عشایر عنوان کرد:

عقب‌ماندگی 80 درصدی در اسکان عشایر

عقب‌ماندگی 80 درصدی در اسکان عشایر

قائم مقام سازمان امور عشایر گفت: درحالی که باید تا پایان امسال 45 هزار خانوار عشایر اسکان داده می‌شدند و اکثریت خانوار عشایر داوطلب اسکان هستند به دلیل محدودیت منابع مالی تا کنون فقط 10 هزار خانوار اسکان داده شده‌اند و بیش از 80 درصد در این برنامه عقب هستیم.

میرولی صفرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این طرح از 15 سال پیش تاکنون در حال اجراست اما به دلیل اینکه این برنامه جزو برنامه‌های بلند مدت است نیاز به کارهای اساسی و کارشناسی دقیقی دارد.

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: بر اساس برنامه پنجم در هر سال باید 8000 خانوار عشایری اسکان یابند.

قائم مقام سازمان امور عشایر ادامه داد: در سه سال گذشته به دلیل وجود محدودیت‌های مالی این برنامه به طور کامل اجرایی نشد و تا پایان سال گذشته تنها 10 هزار خانوار عشایر اسکان یافتند.

صفرزاده با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای اسکان عشایر در نظر گرفته‌ایم، گفت: اگر منابع مالی تامین شود قابلیت اسکان 40 هزار خانوار دیگر را داریم.

قائم مقام سازمان امور عشایر با اشاره به افزایش 2.5 برابری منابع مالی عشایر اظهار کرد: با توجه به این موضوع می‌توان به تسریع این طرح امیدوار بود.

به گفته وی تاکنون باید 45 هزار خانوار اسکان عشایری داده می‌شدند که این امر محقق نشد اما در برنامه ششم توسعه نیز ادامه این طرح را در دستور کار است.

انتهای پیام

کد N803323

وبگردی