آفتاب

الشباب در دوراهی انتخاب داعش یا القاعده قرار گرفته است

الشباب در دوراهی انتخاب داعش یا القاعده قرار گرفته است

برخی از منابع در سومالی می‌گویند، شبه‌نظامیان گروه تروریستی الشباب درخصوص تداوم بیعت‌شان با القاعده و یا گرایش پیداکردن به گروه تروریستی داعش دچار اختلاف نظر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک فرمانده الشباب که نام خود را فاش نساخت به این خبرگزاری گفت: این شگفت انگیز نیست که بشنوید گروه الشباب به داعش پیوسته است.

این در حالی است که الشباب طی ماه‌های اخیر شدیدا تحت فشار عملیات‌های نظامی علیه خود قرار گرفته اما همچنان توانست حملاتی تروریستی و چریکی علیه اهداف غیرنظامی در سومالی و کنیا انجام دهد.

محمد ابراهیم، یک مقام امنیتی سومالی گفت: گروه الشباب مواضع خود را در سومالی از دست داده و در حال بررسی پیوستن به گروه داعش در عراق و سوریه است تا حمایت مالی و معنوی برای خود جلب کند.

از طرف دیگر عمر عبدی رشید علی شرمارکی، نخست وزیر سومالی نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: در حال حاضر رهبران اصلی الشباب شدیدا در حال بحث درباره اینکه همچنان بخشی از القاعده باشند و یا به داعش بپیوندند هستند.

وی تاکید کرد: هم داعش و هم القاعده از الشباب خواسته‌اند تا به گروه آن‌ها بپیوندد.

شرمارکی خاطر نشان کرد: پیشرفت‌های اخیر گروه "القاعده در شبه‌جزیره عرب" در کشور یمن که قوی‌ترین شاخه القاعده است نیز می‌تواند باعث تقویت شدن الشباب شود.

وی گفت: اکنون وضعیتی حیاتی ایجاد شده زیرا ممکن است درگیری‌های یمن به سومالی سرایت کند.

منابعی در جنوب سومالی که محل تمرکز فرماندهان و شبه‌نظامیان الشباب است تایید کردند، نشست‌هایی در این گروه به منظور انتخاب یکی از دو گروه داعش و یا القاعده در جریان است.

انتهای پیام

کد N803193

وبگردی