آفتاب

شرکت گارد تشریفات چین در رژه بزرگ "روز پیروزی" در مسکو

شرکت گارد تشریفات چین در رژه بزرگ "روز پیروزی" در مسکو

برای نخستین بار ارتش چین، گارد تشریفات خود را به مسکو فرستاده تا در رژه بزرگ "روز پیروزی" مصادف با هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم شرکت کند؛ اقدامی که به گفته سفیر چین در روسیه باعث آغاز مرحله جدیدی در روابط نظامی دو طرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه نیروهای گارد تشریفات ارتش چین وارد مسکو شدند تا در رژه بزرگ روز پیروزی روسیه مصادف با هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در تاریخ 9 مه شرکت کنند.

این نخستین بار است که چین گارد تشریفات خود را برای شرکت در رژه‌ای در میدان سرخ روسیه، به این کشور اعزام می‌کند. 110 نیروی گارد تشریفات ارتش چین، پادگانی اختصاصی در پکن داشته و مستقیما به ستاد کل ارتش چین پاسخگو هستند.

لی هویی، سفیر چین در روسیه به خبرگزاری شینهوا گفت: این یک رخداد مهم برای تعاملات میان ارتش‌های چین و روسیه در سال جاری میلادی است و موجب خواهد شد همکاری نظامی میان دو کشور وارد مرحله جدیدی از توسعه شود.

وی افزود: ورود این گاردهای تشریفات به مسکو نشان‌دهنده سطح بالای همکاری راهبردی میان روسیه و چین و همچنین کیفیت ویژه روابط آنها است.

این در حالی است که به گفته وزارت خارجه روسیه تاکنون 10 کشور اعلام کرده‌اند که ارتش‌هایشان در رژه بزرگ 9 مه در میدان سرخ شهر مسکو شرکت خواهند کرد.

کهنه‌کاران جنگ جهانی دوم از کشورهای متعلق به شوروی سابق و دیگر کشورها نیز در این رژه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N803171

وبگردی