آفتاب

انتقاد کمیسیون فرهنگی به اظهارات اخیر رییس جمهور

انتقاد کمیسیون فرهنگی به اظهارات اخیر رییس جمهور

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از انتقاد اعضای این کمیسیون به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور در جمع فرماندهان نیروی انتظامی خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ اظهار کرد: سخنان اخیر آقای روحانی در جمع فرماندهان ناجا در جلسه روز یکشنبه کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت. آقای روحانی گفته بودند وظیفه ناجا اجرای اسلام نیست بلکه اجرای قانون است. ما معتقدیم حرف ایشان درست نیست.

وی با بیان این‌که «یک مسلمان در هر حالتی وظیفه اسلامی دارد» افزود: کسی که کارمند ناجا است در وهله اول مسلمان است و وظیفه اسلامی دارد و این‌که آقای روحانی این موضوع را تفکیک کردند، کمیسیون به آن معترض است و بنا دارد اعتراض خود را به این شکل اعلام کند تا در آینده اقدامات دیگری صورت دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس هم‌چنین از حضور فیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد در جلسه کمیسیون فرهنگی خبر داد و گفت: ایشان گزارشاتی در جلسه ارائه دادند و گفتند که یکی از کارهای مدنظر سازمان جلوگیری از کم فروشی و توجه به برند حلال برای مواد غذایی است که حتما رعایت شود. همچنین خانم فیروزبخت گفتند اگر کسی کالای غیراستاندارد تولید کند به حق الناس تعرض کرده و سازمان روی مبنای فقهی این موضوع کار می‌کند.

طاهری در ادامه گفت که کمیسیون فرهنگی از رئیس سازمان ملی استاندارد درخواست کرده بر اساس قانون برنامه پنجم پیوست فرهنگی این سازمان را ارائه کند.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک برای حمایت از احیا و مرمت بافت‌های فرهنگی و توانمندسازی ساکنین بین کمیسیون‌های فرهنگی، عمران، اجتماعی، اقتصادی و برنامه و بودجه افزود: مقرر شد 10 نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی،‌6 نفر از اعضای کمیسیون عمران و 2 نفر از کمیسیون های اقتصادی، اجتماعی و برنامه و بودجه در این کمیسیون مشترک حضور یابند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان از انتخاب جعفر قادری به عنوان رئیس، سید احسن علوی و محمد علیپور به عنوان نواب رئیس و مهرداد لاهوتی به عنوان سخنگوی این کمیسیون مشترک خبر داد.

انتهای پیام

کد N803149

وبگردی