آفتاب
نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا:

مقصر دانستن رسانه‌ها در انعکاس پول کثیف درست نیست

مقصر دانستن رسانه‌ها در انعکاس پول کثیف درست نیست

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثریت نمایندگان از توضیحات وزیر کشور در مورد ورود پول‌های کثیف به انتخابات قانع نشدند، گفت که این درست نیست که وزیر کشور با رد تمامی صحبت‌های گذشته‌اش، بیان این اظهارات را به گردن رسانه‌ها بیندازد و در نهایت خودش از طرف رسانه‌ها عذرخواهی کند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به توضیحات وزیر کشور در جلسه علنی امروز در خصوص ورود پول‌های کثیف به انتخابات، گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از شاخص‌های مردم‌سالاری است که حضور بی‌نظیر مردم پای صندو‌ق‌ها همواره مورد حسد کشورهای مدعی دموکراسی بوده است، کشورهایی که مردمانش از انتخابات استقبال نمی‌کنند و در مقابل در کشور ما با مردم‌سالاری دینی بالای 70 درصد مشارکت وجود دارد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با عنایت به این موضوع تلاش می‌شود با وارد کردن اتهاماتی انتخابات ما را زیر سوال ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی وزیر کشور که خود مجری برگزاری انتخابات است با طرح ادعایی به انتخابات نظام جمهوری اسلامی اتهامی وارد می‌کند که باید ثابت شود مبنی بر اینکه پول‌های کثیف وارد انتخابات شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر موضوع ورود پول‌های کثیف در انتخابات در حوزه انتخابیه‌ای و در مورد فردی رخ داده است و آقای وزیر مصادیق را دارد باید قبل از طرح آن از تریبون عمومی این مصادیق را با مستندات به قوه قضاییه و هیات نظارت و مراجع ناظر می‌داد تا رسیدگی کنند و اشد برخورد صورت گیرد، اما اگر مستندی وجود ندارد طرح این موضوع گناه مضاعفی است.

نقوی‌حسینی ادامه داد: امروز آقای وزیر به مجلس آمد اما به کل موضوع را رد کرد و این توضیح را داد که منظورش انتخابات گذشته نبوده و هشداری داده که در آینده این اتفاق رخ ندهد. این صحبت‌ها با واقعیت انطباق ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر کشور سپس تقصیر را گردن رسانه‌ها انداخت مبنی بر اینکه رسانه‌ها هشدارش را به انتخابات گذشته نسبت دادند و بعد از طرف رسانه‌ها عذرخواهی کرد. این یعنی خودشان متهم می‌کنند و بعد عذرخواهی می‌نمایند،‌ رویه‌ای که درست نیست.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به صحبت‌های وزیر کشور سوال ما همچنان باقی است. وزیر کشور اتهامی را مطرح کرده که در نهایت به نمایندگی از طرف رسانه‌ها عذرخواهی می‌کند رویه‌ای که مشکل را حل نمی‌کند. این صحبت‌ها از طرف فردی مطرح شده که قرار است مجری انتخابات آینده باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چنین چیزی واقعا وجود دارد دیگر نیازی به دادن هشدار نبود و وزیر نباید اجازه دهد که چنین اتفاقی بیفتد و نیاز به طرح آن از تریبون نبود.

وی در مورد لزوم برگزاری جلسات به صورت غیرعلنی گفت:‌ ما نمی‌خواستیم که آقای وزیر مصادیق و اطلاعات را از پشت تریبون اعلام کنند بلکه صحبت‌مان این است که این مستندات را به مراجع قضایی و نظارتی ارائه کرده تا با فردی که نماینده شده و یا نتوانسته رای به دست آورد برخورد شود. دیگر نیازی به طرح آن از پشت تریبون نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که اکثریت نمایندگان از صحبت‌های وزیر قانع نشدند و این رویه که تقصیرها را در نهایت به گردن رسانه‌ها بیندازند درست نیست.

انتهای پیام

کد N803147

وبگردی