آفتاب

افشای نامه اشتاین‌مایر به اتحادیه اروپا درباره روسیه

افشای نامه اشتاین‌مایر به اتحادیه اروپا درباره روسیه

نامه وزیر امور خارجه آلمان به رئیس کمیسیون اروپا که در آن از اتحادیه اروپا خواسته نگرانی‌های روسیه درباره توافق تجارت آزاد میان اوکراین و این اتحادیه را کاهش دهد به رسانه‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان در این نامه که تاریخ آن 2 آوریل 2015 است شدیدا به از سرگیری مذاکرات سه جانبه میان اتحادیه اروپا - اوکراین و روسیه به منظور پیدا کردن راه حلی عملی برای این مساله توصیه کرده است.

روسیه اخیرا بارها با تشکیل یک منطقه تجارت آزاد جامع و تمام عیار بین اوکراین و اتحادیه اروپا که قرار شد به عنوان پایه اقتصادی توافق شراکت میان هردو طرف مورد استفاده قرار بگیرد، مخالفت کرده است.

به رغم آنکه تشکیل این منطقه تجارت آزاد به تاخیر افتاد اما قرار است توافق مربوط به این منطقه تا یک ژانویه 2016 به اجرا درآید.

وزیر امور خارجه آلمان در نامه خود به ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا از اتحادیه اروپا تقاضا کرده تا از انعطاف قابل توجهی که این توافق ارائه می‌دهد استفاده کند.

اشتاین مایر همچنین تاکید کرده ثبات اقتصادی در اوکراین به سختی بدون مشارکت روسیه موفقیت آمیز خواهد بود و در عین حال خواهان رویکرد سیاسی عملگرایانه بدون پیش شرط شده است.

این در حالی است که اوکراین هم اکنون با بحران سیاسی شدید که در اقتصاد و حوزه اجتماعی آن تاثیر گذاشته دست به گریبان است.

به گفته تعداد زیادی از کارشناسان و تحلیل‌گران اوکراین در حال نزدیک شدن به ورشستگی است و نرخ بیکاری و افت ارزش واحد پول این کشور در حال افزایش است.

انتهای پیام

کد N803138

وبگردی