آفتاب

ایران و اردن به دنبال افزایش مراودات مجالس دو کشور

ایران و اردن به دنبال افزایش مراودات مجالس دو کشور

سفیر کشورمان در اردن در راستای پیگیری همکاری‌های پارلمانی با بسام المناصیر، رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان اردن، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی فردوسی‌پور در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور خواستار تفاهم و تعامل مشترک از طریق بسط و گسترش گفت‌وگوهای پارلمانی شد.

سفیر کشورمان در امان در این دیدار مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تحولات منطقه ای؛ به ویژه سوریه، عراق و یمن را تشریح کرد.

هم‌چنین در این دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اردن، نیز ضمن تبریک تفاهم و توافق لوزان، از مواضع کشورمان در ارتباط با پرونده هسته‌ای اعلام حمایت کرده و افزود: اردن با تمام وجود در کنار دستیابی ایران به حق مسلم خود در بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای خواهد بود.

بسام المناصیر در ادامه اظهاراتش ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های پارلمانی و ضرورت گفت‌وگوهای مشترک، خواستار مراودات بین المجالس به منظور رسیدگی به بحران‌های منطقه‌ای شد.

در این دیدار که در روز پنج‌شنبه گذشته انجام شد دوطرف معضل تروریسم، افراط‌گرایی و طائفه‌گرایی در منطقه را تهدید مشترک دانسته و بر ضرورت رفع مخاطرات مزبور از منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N803127

وبگردی