آفتاب

امیرعبداللهیان: رفتار عربستان بدون واکنش نخواهد ماند

امیرعبداللهیان: رفتار عربستان بدون واکنش نخواهد ماند

معاون وزیر خارجه ایران تاکید کرد که ممانعت هواپیماهای جنگی عربستان از ارسال کمک‌های دارویی و انسان‌دوستانه به یمن بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبر گزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آقریقای وزیر خارجه ایران افزود: رفتار عربستان در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بدون واکنش نخواهد ماند.

او ادامه داد: همه گزینه‌ها برای کمک به مردم یمن و ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه و انتقال مجروحان مورد توجه ماست.

امیرعبداللهیان با بیان این که عربستان حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند، خاطرنشان کرد: نتیجه مداخله نظامی عربستان در بحرین آن شد که علاوه بر صدها کشته و مجروح و زندانی، بین مردم و حکومت فاصله عمیق و بحران بی‌ثباتی در کشور إیجاد شود که متاسفانه تا به امروز ادامه دارد. اکنون نیز نتیجه تداوم تجاوز سعودی به یمن چیزی جز ناامنی عربستان و منطقه مشترک ما نخواهد بود.

وی با بیان این که انتظار می‌رفت عربستان سعودی در مسیر تقویت امنیت پایدار منطقه گام بردارد، گفت: متاسفانه اکنون خود عربستان مشکل اصلی در بی‌ثبات کردن منطقه به‌شمار می‌رود و امیدواریم با تغییر رویکرد غلط موجود، نقش سازنده در منطقه ایفا کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی در پایان تاکید کرد که تهران همواره از گفت‌وگوی دو کشور در مسیر دیپلماتیک حمایت کرده است.

هواپیمای جنگنده عربستانی در چند روز گذشته دوبار مانع از فرود هواپیمای ایرانی حامل مجروحان یمنی و کمک‌های دارویی و انسان‌دوستانه شدند.

انتهای پیام

کد N803116

وبگردی