آفتاب
وزیر صنعت خبر داد:

ایجاد شرکتهای دانش بنیان در تمام صنایع کشور

ایجاد شرکتهای دانش بنیان در تمام صنایع کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت از معرفی واحدهای دانش بنیان شهرک های صنعتی به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای حمایت و دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: برای دانش بنیان شدن تمام صنایع تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده عصر امروز از سومین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی که توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است، بازدید کرد.

وزیر صنعت با اشاره به پیشرفت کمی و کیفی این نمایشگاه نسبت به سال گذشته تاکید کرد: باعث افتخار است که جوانان تحصیلکرده کشورمان به توسعه فناوری کشور و نیز صادرات محصولات دانش بنیان کمک می کند.

وی با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صنایع دانش بنیان به همکاری وزارت صنعت در این زمینه اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در حد توان و قانون از شرکت های صنعتی دانش بنیان حمایت می کند.

نعمت زاده با اشاره به وجود قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و همکاری و همدلی بخش های مختلف دولت با معاونت علمی در شکل گیری این شرکت ها تاکید کرد: در سال جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان تلاش خواهد کرد و چنانچه مشکلاتی در این زمینه باشد برطرف می کند.

وی با اشاره به ایجاد دو تشکل برای شناساندن صنایع دانش بنیان در خارج از کشور بر لزوم سرعت بخشیدن و حمایت های مالی از این صنایع تاکید کرد.

وزیر صنعت گفت: در راستای حمایت مالی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی بسیاری از واحدهای دانش بنیان شهرک های صنعتی را به این صندوق معرفی کرده ایم تا مورد حمایت قرار بگیرند و این کار ادامه دارد.

وی گفت: آنچه دنبالش هستیم انتقال و تبدیل تمامی صنایع کشور به سمت دانش بنیان شدن است به این ترتیب که باید در جهت توسعه و فناوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان در تمامی صنایع کشور تلاش کنیم.

نعمت زاده در مورد مشارکت وزارت صنعت در اجرای طرح های کلان ملی در حوزه فناوری گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یکی از ماموریت های مهمی که دارد مربوط به این موضوع است و بر این اساس در جاهایی که بخش خصوصی توان مالی کاملی برای حضور ندارد مشارکت 49 درصدی خواهد داشت اما ترجیحمان این است که دولت در این زمینه ورود نکرده و تصدی نداشته باشد و بگذارد بخش خصوصی با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و نیز صندوق حمایت از صنایع الکترونیک در این طرح ها مشارکت داشته باشد.

کد N802958

وبگردی