آفتاب
با هدف کاستن تنش میان بغداد و الازهر؛

حیدر العبادی از شیخ الازهر برای سفر به عراق دعوت کرد

حیدر العبادی از شیخ الازهر برای سفر به عراق دعوت کرد

رئیس هیات علمای عراق اعلام کرد که در جریان سفر اخیرش به مصر دعوت نامه‌ای را به شیخ الازهر برای سفر به عراق تقدیم کرده و او نیز آمادگی خود را برای اجابت این دعوت اظهار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، خالد ملا، رئیس هیات علمای دینی عراق که در راس هیاتی رسمی عراق به مصر سفر کرده بود از سوی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق رسما از احمد الطیب، شیخ الازهر برای سفر به عراق دعوت کرد.

وی عنوان داشت که شیخ الازهر آمادگی خود را برای اجابت این دعوت در سفر به عراق در سریع‌رین زمان ممکن جهت اطلاع از رخدادها در عراق اعلام کرد.

الازهر در مارس گذشته مدعی شد که بسیج مردمی در عراق به کشتارها و اعدام‌هایی علیه غیرنظامیان سنی دست زده واین کار را با نام مبارزه با داعش در دو استان صلاح الدین و الانبار انجام داده است.

در پی این امر، وزارت خارجه عراق سفیر مصر در بغداد را احضار و اعتراض رسمی خود را نسبت به اظهارات شیخ الازهر علیه بسیج مردمی اعلام کرد.

بسیج مردمی عراق نیز اتهام‌های الازهر را رد و اعلام کرد که مغایر با واقعیت است و پیروزی های محقق شده در صلاح الدین در شمال عراق پیش از آن که پیروزی‌های اهل تشیع باشد پیروزی‌های سنی‌ها بوده است.

انتهای پیام

کد N802915

وبگردی