آفتاب
رولینگ باردیگر دست به قلم شد؛

خالق «هری پاتر» سراغ «حرفه شیطان» رفت

خالق «هری پاتر» سراغ «حرفه شیطان» رفت

جی.کی.رولینگ خالق مجموعه «هری پاتر» اعلام کرد یک کتاب جدید در دست انتشار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریفاینری، خانم رولینگ اعلام کرده که آماده است تا یک کتاب دیگر را امسال منتشر کند. اما بخش بد خبر ظاهرا این است که این کتاب ربطی به دنیای جادوگران و ساحره‌ها یا درخت بید کتک‌زن ندارد.

در واقع باید گفت خانم رولینگ یا بهتر گفته شود رابرت گالبرایت، در توییتری آشکار کرد که کتاب جدیدی از مجموعه جنایی خود را به اتمام رسانده است. این کتاب‌ها که با محوریت کارآگاهی به نام کورموران استرایک نوشته شده از ابتدا با نام مستعار گالبرایت به بازار آمده است.

لیتل براون ناشر این کتاب نیز با تایید این خبر گفت این کتاب با عنوان «حرفه شیطان» وارد بازار می‌شود و کتابدوستان می توانند انتظار داشته باشند تا آن را پاییز در کتابفروشی‌ها در دسترس داشته باشند.

این در حالی است که رولینگ دومین قسمت از مجموعه جنایی خود را تابستان ۹۳ (ژوئن ۲۰۱۴) با عنوان «کرم ابریشم» منتشر کرد. کتاب نخست این مجموعه با عنوان «آوای فاخته» نیز با همین نام منتشر شده بود، با این تفاوت که در آن زمان کسی نمی دانست این اسم مستعار خالق هری پاتر است.

کورموران استرایک که قبلا سرباز جنگ بوده، در این کتاب‌ها در قالب یک کارآگاه خصوصی وارد عمل شده است. در حالی که او در کتاب اول باید راز کشته شدن یک چهره دنیای مد را کشف می کرد، در کتاب دوم او به دنبال راز ناپدید شدن یک نویسنده بود.

«آوای فاخته» نخسیتن کتاب از این مجموعه جنایی، پس از این که یک روزنامه نگار آشکار کرد در واقع نوشته رولینگ است که با نام مستعار به بازار آمده، به فروشی فوق العاده دست یافت و در آمریکا در راس فهرست پرفروش های نشریه یو.اس.ای.تودی قرار گرفت.  

اولین کتاب رولینگ برای بزرگسالان و پس از انتشار مجموعه هری پاتر کتاب «خلاء ناگهانی» بود که درباره خشونت زیرپوستی در یک شهر کوچک و میل به کسب قدرت نوشته شده بود. فیلمی با اقتباس از این کتاب به تازگی ساخته شده است.

کد N802871

وبگردی